3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Európában a következő évek azon határokon átnyúló (off-shore) outsourcing ügyleteknek kedveznek, ahol a kiszervezési ország a kiszervező cég központjának közelében található (near-shore) - derül ki a Datamonitor tanulmányából. E téren nagy előnye lehet Közép-Európának, azon belül is Magyarországnak.

Európában a következő évek azon határokon átnyúló (off-shore) outsourcing ügyleteknek kedveznek, ahol a kiszervezési ország a kiszervező cég központjának közelében található (near-shore) - derül ki a Datamonitor tanulmányából. E téren nagy előnye lehet Közép-Európának, azon belül is Magyarországnak - írja a Világgazdaság.

Az ügyfélkapcsolati kiszervezéseknél a Datamonitor szerint a nyugat-európai társaságok egyre inkább Közép- és Kelet-Európát, illetve Észak-Afrikát választják, így a 2003-as 4400-zal szemben 2008-ban már 13 700 ember dolgozhat ilyen telefonos ügyfélszolgálati központokban a régióban. A legnépszerűbb célpont Marokkó, Lengyel-, Magyar- és Csehország mellett a Baltikum lehet. Ezen régió mellett a korábban slágernek számító ázsiai országokkal szemben nemcsak a földrajzi közelség és a kulturális hasonlóság szól, de a magas képzettségi szint, a vállalkozásokat segítő üzleti környezet, a gazdasági stabilitás, a valutaárfolyamok kisebb ingadozása és a több idegen nyelv egyidejű ismerete is - számol be a Világgazdaság.

Magyarország - és a régió - mellett szól az is, hogy a nyugati vezetők egyre gyakrabban ismerik fel: a távol-keleti ajánlat olcsóbb lehet ugyan, de a járulékos költségek messze magasabbak. A nagyobb földrajzi távolság több utazási időt és költséget jelent, a rosszabb infrastruktúra kényelmetlenebbé teszi a személyes látogatásokat, az időzóna-eltérés pedig a munkaidők elcsúszása miatt nehezíti a napi ügyintézést is.

Míg hazánk - Cseh- és Lengyelországgal - főként német és angol nyelven kínál nagyobb szaktudást igénylő szolgáltatásokat, Románia és Bulgária elsősorban olasz és francia nyelvű, rutin ügyfélszolgálati tevékenységet kínál. Horvátország és Szlovénia német és olasz ügyfélkezelést vállal, a Baltikumban pedig a skandináv régiót kiszolgáló tevékenységek telepednek meg. Eközben Oroszország főként az informatikában, a jó problémamegoldó készséget és magas precizitást igénylő területeken lehet eredményes. Ugyanakkor a kiszervezésekben eddig legsikeresebbnek mutatkozó India helyzete is nehezedik, mivel egyre erősebb versenyben áll Kínával, a Fülöp-szigetekkel és Vietnammal. Ráadásul mind több cég aggódik a túlzott országfüggőség miatt, így a korábban Indiába vitt munkák egy része is átkerülhet a régió más államaiba - áll a Világgazdaság cikkében.

Kapcsolódó anyagok
A cégvezetők szerint mindenki jól jár a kihelyezéssel
Magyarország példaértékű a kiszervezések támogatásában
Hazánk a kiszervezési világranglista elején

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!