Kifejtette, a kereskedelemfejlesztés területén szervezett rendezvények által generált exportügyletek értékét 30 millió euróra becsülik. A kiállításokon, szakmai rendezvényeken pedig több mint 1.000 vállalkozás vett részt.
A hivatal az idén a hagyományos piacok mellett a dél-kelet- ázsiai és az arab térség lehetőségeit igyekszik felkutatni. A hagyományos, újra erősödő piacok közül Szerbiát emelte ki az elnök, amely iránt "kiugróan magas" a magyar vállalatok érdeklődése, azért is, mert innen vámmentesen érhető el az orosz piac.
Az elnök elmondta, a generált munkahelyek számánál érdemes figyelembe venni a potenciális beszállítóknál létrejövő állásokat is. Annak érdekében, hogy a külföldi befektetések nyertesei között legyenek a magyar kis- és közepes vállalakozások is, a HITA 36 multinacionális céggel folytat tárgyalást. Arra törekszik, hogy a multik szerződésben is rögzítsék vállalásaikat. Az elmúlt hetekben már 4 ilyen megállapodást is kötött a hivatal.
Dobos Erzsébet elmondta, megvalósíthatónak látszik éves célkitűzésük: a kkv-k részarányának 18-ról 20 százalékra növelése a magyar exportból.
A hivatal idei költségvetése 3,6 milliárd forint, amelynek nagyobbik része a szakmai feladatokat fedezi: 1,1 milliárd forint a Nemzetközi Befektetésösztönzési Célelőirányzatból, 1,7 milliárd pedig a Gazdaságfejlesztési Operatív programból áll rendelkezésre.
Kerekes György, a HITA elnökhelyettese ismertette az idei terveket, amelyekben összesen mintegy 400 szakmai program szerepel. Ágazati megoszlásban a legnagyobb hangsúlyt a járműiparra, az élettudományokra és az élelmiszeriparra helyezik.
MTI