2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Német felmérések szerint a fiatal korosztályt megcélzó cégek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy reklámjaikkal jelen legyenek az iskolákban. Hasonló jelenség már a hazai felsőfokú oktatási intézményekben is megfigyelhető.

Németországban az oktatási intézményeket, illetve azok udvarát elsősorban élelmiszeripari cégek tekintik potenciális marketingcsatornának. A nagy sportszergyártók, így a Nike és az Adidas főleg az intézmények tornacsarnokaiban reklámozzák magukat, a Microsoft pedig a megjelenésért cserében szoftvereket biztosít az iskoláknak.

"Azoknak a cégeknek, amelyeknek célcsoportját fiatalok alkotják, szükségszerűen jelen kell lenniük olyan helyeken, ahol azok a legtöbbet tartózkodnak" - mondta el a német WirtschaftsWochének Markus Holzmann, a Spread Blue Media Group marketing-osztályának vezetője. Márpedig felmérések szerint az iskolások idejük egyre több részét töltik el az oktatási intézményekben, sőt az alap- és középfokú oktatásban résztvevőknek mintegy tíz százaléka már egész napos iskolákba jár.
Ennek következtében egyre nő annak a valószínűsége, hogy a cégek a tanórák közti szünetekben reklámjaikkal elérhetik a nebulókat.

Az Iconkids & Youth közvélemény-kutatása szerint egyébként a szülők kétharmadának abban az esetben nincs ellenvetése a hirdetések iskolai jelenléte ellen, ha cserében a cégek taneszközöket vásárolnak az iskoláknak, támogatják azok rendezvényeit vagy céglátogatásokat szerveznek a diákoknak.

"Az iskoláknak szükségük van a pénzre, ezért a korábbinál sokkal nyitottabban állnak a cégekkel való együttműködéshez" - véli Ingo Barlovic, az Iconkids gazdasági vezetője.

Magyarországon a felsőoktatási intézményekben jellemző a reklámok nyílt jelenléte: az udvarokon és az épületekben city light plakátok vonzzák a tekintetet, a büfék környékén pedig freecardok hirdetik egy-egy cég termékét.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!