Németországban az oktatási intézményeket, illetve azok udvarát elsősorban élelmiszeripari cégek tekintik potenciális marketingcsatornának. A nagy sportszergyártók, így a Nike és az Adidas főleg az intézmények tornacsarnokaiban reklámozzák magukat, a Microsoft pedig a megjelenésért cserében szoftvereket biztosít az iskoláknak.
"Azoknak a cégeknek, amelyeknek célcsoportját fiatalok alkotják, szükségszerűen jelen kell lenniük olyan helyeken, ahol azok a legtöbbet tartózkodnak" - mondta el a német WirtschaftsWochének Markus Holzmann, a Spread Blue Media Group marketing-osztályának vezetője. Márpedig felmérések szerint az iskolások idejük egyre több részét töltik el az oktatási intézményekben, sőt az alap- és középfokú oktatásban résztvevőknek mintegy tíz százaléka már egész napos iskolákba jár.
Ennek következtében egyre nő annak a valószínűsége, hogy a cégek a tanórák közti szünetekben reklámjaikkal elérhetik a nebulókat.
Az Iconkids & Youth közvélemény-kutatása szerint egyébként a szülők kétharmadának abban az esetben nincs ellenvetése a hirdetések iskolai jelenléte ellen, ha cserében a cégek taneszközöket vásárolnak az iskoláknak, támogatják azok rendezvényeit vagy céglátogatásokat szerveznek a diákoknak.
"Az iskoláknak szükségük van a pénzre, ezért a korábbinál sokkal nyitottabban állnak a cégekkel való együttműködéshez" - véli Ingo Barlovic, az Iconkids gazdasági vezetője.
Magyarországon a felsőoktatási intézményekben jellemző a reklámok nyílt jelenléte: az udvarokon és az épületekben city light plakátok vonzzák a tekintetet, a büfék környékén pedig freecardok hirdetik egy-egy cég termékét.
(Menedzsment Fórum)
Már az iskolákat is célba veszik a cégek reklámkampányai
Német felmérések szerint a fiatal korosztályt megcélzó cégek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy reklámjaikkal jelen legyenek az iskolákban. Hasonló jelenség már a hazai felsőfokú oktatási intézményekben is megfigyelhető.