2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy osztrák kutatócsoport felmérése során arra volt kíváncsi, mennyire különböznek a mai fiatalok fogyasztási szokásaikat tekintve. Az eredmény szerint a többség a márkás termékeket részesíti előnyben, és annak során még mindig a szülők pénztárcájára appellál.

A Fessel-GfK piackutató intézet összesen 1200 12 és 24 év közötti gyereket, illetve fiatalt kérdezett meg arról, milyen szempontok szerint intézi bevásárlásait. A kutatócsoport a válaszok alapján végül négy csoportba sorolta a megkérdezetteket, adja hírül az APA hírügynökség.

Az első kategóriába (35 százalék) elsősorban képzett, általában a gyengébb nemhez tartozó fiatalok tartoznak. Számukra rendkívül fontos a termék márkája, viszont a magas ár miatt csak az árengedményes akciók során vásárolják meg a kinézett árucikket. Általában kritikus fogyasztónak tartják magukat, s mielőtt kiadnák valamiért a pénzüket, alaposan megvizsgálják, hogy az ár és a szolgáltatás arányban áll-e egymással.

A második legnagyobb csoportba (26 százalék) tartozó tinédzsereket az új technológiák iránti vonzalom köti össze. Nekik elsősorban a technikai termékek esetében számít a márka, és ők használják leginkább az internetet vásárlásra. A válaszok szerint ezek a fiatalok különösen autonóm fogyasztóként viselkednek.

A felmérésbe bevontak 23 százaléka az "álmodozók" kategóriájába tartozik: nekik még nincs elég pénzük arra, hogy megvalósítsák vásárlási elképzeléseiket. Ellenben már most erős márkafüggőség alakult ki bennük, emiatt a cégek a jövő potenciális ügyfeleinek tartják őket.

A legkisebb csoportot (16 százalék) azok a tinédzserek alkotják, akik ugyan márkaorientáltak, viszont nem eléggé kritikusak. Jellemzően az alsó társadalmi rétegekből származnak, rendkívül takarékosak, viszont fogyasztási vágyuk szinte határtalan.

A megkérdezettek több mint fele még mindig elsősorban a szülők pénzéből él, arányuk még a 20-24 éves közötti korosztályban is egyötödre tehető.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!