3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Többen is veszélyeztetik a német autógyártó cég ázsiai pozícióit. A vállalat megkongatta vészharangját és új, agresszívebb stratégiába kezd, hogy megőrizze elsőségét a sokak által aranybányaként emlegetett piacon.

Lassult Kínában Európa legnagyobb autógyártójának terjeszkedése. A gépjárműipar által rendkívűl fontosnak tartott piacon a vállalatnak az értékesítési számok esésével kellett szembenéznie. A VW kínai elnöke a rossz eredményeket a konkurencia elővételi árainak csökkenésével indokolja, de a Touran integrációja sem érintette jól a vállalatot, ami ideiglenesen megszakította más modellek gyártását. Az elnök azt is megjegyezte, hogy egy fiatal és igen ingatag piacon a rövid távú kimutatások helyett inkább a hosszú távú adatokra érdemes figyelni. Reményei szerint az év végi számok továbbra is azt fogják mutatni, hogy megmaradnak piacvezetőnek. Részesedésük 2002-ben több, mint 50 százalék volt, s az idei év elején is meghaladta a 30 százalékot.

A General Motors leányvállalatának júniusban sikerült először felülmúlnia a VW mutatóit. Ugyanezen hónap kínai autóeladásainak száma éves szinten mindössze 2,2 százalékkal nőtt, ami igen csekély a múlt évi, valamint év eleji robbanáshoz képest. A külföldi vállalatok már régóta várják a lassulást, s csak kevesen feltételezték, hogy a német autó óriás dominanciája örökké tarthat. Egy, az ázsiai autóiparban jártas szakember szerint minden olyan cég, amely a VW után érkezett a kínai piacra, a németek részesedésére tör, amely számára a legfontosabb feladat, hogy mindenáron megvédje megszerzett pozícióját.

A cég az elkövetkezendő 5 évben 5,3 milliárd eurós beruházásra készül, s 2008-ra szeretné megduplázni kapacitását. Máris megkezdte a költségcsökkentést néhány német iroda, valamint az új sebességváltó és motorgyár Ázsiába történő áthelyezésével. A kínai elnök elmondta, hogy új, jóval agresszívebb stratégiára váltanak, s az év végén, valamint a következő év elején bővítik a termékek körét.

A hétfőn közzétett júliusi eredmények mindenesetre már pozitívabb képet mutattak, s az adatok szerint a vállalatnak sikerült visszaszereznie a GM által veszélyeztetett piaci elsőbbséget is. Valószínűleg a VW modellek megújulása lesz a legjobb, rövid távú gyógyír, a vállalat csökkenő eladási mutatóira.

Korábban az agresszív marketing és ár stratégia többek között a Hyundai és a Mazda számára segített abban, hogy a VW kárára növelje pozícióit, s egyre nő a GM Buick modelljeinek eladása is. A számok tükrében úgy tűnik, hogy a GM jóval nagyobb haszonra tesz szert német riválisánál. 2003-ban 386 ezer gépjárművet értékesített Kínában, s nyeresége elérte a 437 millió USD-t, míg a VW egész Ázsiában ért el 516 millió eurós hasznot 694 ezer autó értékesítésével.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
Spórolással kíván első lenni Kínában a Volkswagen
Tovább erősít Kínában a Volkswagen
Újabb óriáspiacon szállt be az árháborúba a Volkswagen

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!