[ajanlo=474][igazitas=left/]Elvileg megnyílt a lehetőség, hogy a MÁV megkösse a 30+30 motorvonat beszerzésére a szerződést a nyertesnek kihirdetett svájci Stadler Bussnang AG-val, miután a KDb a törvényes határidőn belül ezt nem tiltotta meg a vasúttársaságnak. A MÁV-ot péntek délutánig a bizottság nem értesítette, hogy ideiglenes intézkedést hozott volna a tender ügyében. Ezzel összhangban az MTI többszöri érdeklődésére a KDb titkárságán pénteken közölték: eddig a MÁV-tender ügyében nem hoztak ideiglenes intézkedést.
Az eddig sem túl átlátható ügy még jobban összekuszálódhat azzal, hogy a testület péntekig nem hozott döntést. A jogszabályok értelmében ugyanis a motorvonattender eredményének kihirdetését követő nyolcadik napon, vagyis szombaton aláírhatná a MÁV és a Stadler a több mint 100 milliárd forint értékű szerződést, ám a vasúttársaság dönthet úgy is, hogy megvárja a KDb ezzel kapcsolatos eljárásának eredményét.
A MÁV - ahogy korábban kétszer - augusztus 4-én ismét a Stadlert hirdette ki nyertesnek, a Bombardier ajánlatát érvénytelenítette. A Bombardier jogszerűtlennek tartotta a döntést, és - immár harmadszor - a KDb-hez fordult. A testület az ügyben az eljárást megindította, a nyilvános tárgyalást augusztus 26-án tartják. [ajanlo=182][igazitas=left/] Ráadásul az érintettek egyikétől az MTI úgy értesült, hogy a KDb augusztus 23-án tárgyalja a közbeszerzési tanácstagok beadványát, amelyben arra kérik a testületet, hogy vizsgálja felül a MÁV motorvonat-tender ügyében hozott július 4-i határozatát.
Amennyiben pont kerül az ügy végére, és a MÁV valóban a Stadlerrel szerződik, úgy a FLIRT vonatok gyártása részben, üzembehelyezése teljes egészében Magyarországon valósul meg. A Ganz Transelektro transzformátorokat és motorokat szállít a vonatokhoz, valamint koordinálja a belső terek kialakításában résztvevő kisebb alvállalkozókat. Az összeszerelést a MÁV Északi Járműjavítója végzi majd.
A hazai partner által koordinált magyar cégek beszállítói részesedése az induló 20-23 százalékról a 15. motorvonatnál 27-30 százalékra nő, és a 28. vonatnál eléri a 40-42 százalékot. Ezzel lehetőség nyílik a teljes elektromos-elektronikus hajtáslánc magyar gyártására. A beruházással 2250 új magyar munkahely jön létre.
[ajanlo=198][igazitas=left/]Mindez egyelőre még csak terv: amennyiben ugyanis a KDb ismételten igazat ad a Bombardiernek, úgy patthelyzet alakulhat ki. A bizottság akár érvénytelenítheti is az egész pályázatot, és új kiírást kezdeményezhet.
Az eredeti tervek szerint az új vonatokat 2006 márciusától állították volna forgalomba a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs és Budapest-Tatabánya vonalakon. Az már biztos, hogy ezt a határidőt nem lehet tartani. A tendergyőztes cégnek hivatalosan a szerződés megkötése után 12 hónappal kell leszállítani az első két szerelvényt, és 24 hónapon belül mind a harmincat.
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok
Harmadszor is a Stadleré a MÁV-tender
MÁV-tender ügy: ismét csúszik a végleges döntés
Kötik az ebet a karóhoz a MÁV-tenderen
Kezdődik a harmadik rájátszás
Mégis lezárulhat a MÁV-vonattender
A Máv-tenderen ismét a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) elé került a kérdés, jogosan döntött-e harmadszor is a Stadler mellett a vasúttársaság. A Bombardier utolsó fellebezése nyomán ezúttal a KDb nem semmisítette meg a MÁV döntését nyolc napon belül.