A Ryanair a legnagyobb európai fapados légitársaság tovább küzd az Európai Uniós hatóságokkal, annak érdekében, hogy ne kelljen kiiktatnia a belgiumi Charleroi repterét célállomásai közül.
Az ügy előzménye, hogy a Bizottság már tavaly októberben megkérdőjelezte a Ryanair által a Brüsszel közelében levő Charleroi repülőtéren élvezett előnyöket.
Ráadásul azóta az ír légitársaság jogerősen elvesztette azt a pert, így a Ryanair nem használhatja ki Strasbourg városa által nyújtott helyi szubvenciókat.
Ezek az uniós döntések pedig az üzleti modell lényegét támadják, mivel így az olcsóbban kínált szolgáltatások végét jelentheti, ha nem sikerül a költségeket a fenti módokon leszorítani.
A Charleroi repülőtér igénybevételével kapcsolatban a vallon kormány, amely a kis repülőtérnek 80 százalékban tulajdonosa, 15 évre szóló szerződés keretében sokféle támogatást juttatott a Ryanairnek, amely ezek révén tudta jegyeit kedvezményes áron kínálni.
A támogatásokat ugyanakkor a Uniós szervek rossz szemmel nézik, véleményük szerint ugyanis ez a szabad versenyt akadályozza. Az ügyben a közeljövőben születhet döntés, ám a Ryanair vezérigazgatója, Michael O'Leary annak a véleményének adott hangot, hogy kedvezőtlen ítélet esetén a belga város kikerül a kínálatból, mint desztináció.
Ennek a döntésnek a munkaerőpiacra és az adott régió gazdaságára gyakorolt következményei remélhetőleg jobb belátásra bírják a EU illetékeseit.
Megkérdőjeleződhet a fapados légitársaságok jövője
A Ryanair, a legnagyobb európai fapados légitársaság tovább küzd az Európai Uniós hatóságokkal annak érdekében, hogy ne kelljen kiiktatnia a belgiumi Charleroi repterét célállomásai közül.