Így még várhatóan az idén megszűnik 28 vasúti mellékvonalon a személyszállítás, ami a számítások szerint eddig több mint 6 milliárd forint veszteséget okozott - mondta a miniszter.
Kóka János közölte: az átalakítás során összehangolják a Volán és a MÁV járatok menetrendjeit és tarifarendszerét. Annak érdekében, hogy egy kézből tudják irányítani a közlekedéspolitikát, a közeljövőben a gazdasági és közlekedési miniszter gyakorolja a Volán vagyonkezelési jogát. A két közlekedési ágazat járatainak összehangolása 2006 második felében kezdődik meg a nyugat-magyarországi és a dél-alföldi régióban.
Leépítést hoz a racionalizálás
A MÁV racionalizálásának keretében a központi adminisztrációban a létszámcsökkentés az idén 2500 fős lesz, a nem adminisztratív személyzet leépítéséről azonban Kóka nem árult el részleteket, mert - mint mondta - erről előbb egyeztetnek a szakszervezetekkel. Hozzátette: ezek az elbocsátások elsősorban a megszüntetendő mellékvonalakkal lesznek összefüggésben.
Megkezdődik a helyközi személyszállítás átalakítása
A kormány döntött arról, hogy megkezdik a helyközi személyszállítás átalakítását a minőségi szolgáltatások érdekében - mondta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter.