A leépítések mintegy 30 helyszínt és több részleget érintenek USA-szerte. Egy illetékes elmondása szerint a kirúgott alkalmazottak minden ledolgozott évért egy hónapnyi fizetést, de maximum 15 hónapnyi bérnek megfelelő összeget kapnak kompenzációként - közli a CNN.
Idén januárban a GM már megvált 500 szerződéses foglalkoztatottjától. A 36 ezres amerikai munkaerő 7 százalékának idei leépítését még tavaly novemberben fogalmazta meg célként a vállalat. Mindez a társaság nagyszabású költségcsökkentő programjának része, melynek keretében számos érdekeltségén túlad, és számos dolgozót leépít.
Korábbi kísérletek
Ahogy a Menedzsment Fórum már korábban megírta, a cég egy csapásra megoldhatja leépítési terveit, ha sikerül keresztülvinni azt a tervét, amely szerint a dolgozók jelentős részét korkedvezményes nyugdíjba küldené. Nem minden részlegnél gondolnak azonban a leépítésre, a vállalat dél-koreai szárnyánál, a Daewoo-nál például visszaveszik az 1700 öt éve elbocsátott alkalmazottat. A költségcsökkentési program keretében leépített munkatársak közül 1081 már meg is kezdte a munkát, a többiek pedig májusban csatlakoznak hozzájuk.
Korábban olyan híresztelések is napvilágot láttak, melyek szerint az autógyártó eladná pénzügyi szárnyát, a GMAC-t. A cég által nem kommentált értesülések szerint a GM 12,5 milliárd dolláros ajánlatot kapott a Kohlberg Kravis Roberts befektetőcégtől, később azonban kiderült, hogy a rengeteg kockázati tényező miatt nem biztos, hogy lehetséges a részleg értékesítése. A japán Suzukiban lévő 20 százalékos részesedésének egy részén viszont sikeresen túladott a GM.
Ahogy az mfor.hu megírta, a General Motors és a Ford is bejelentette, hogy a második negyedévben visszafogja termelését, ami csökkenő eladásaikat és zsugorodó amerikai piaci részesedésüket tükrözi. A távol-keleti gyártókkal éles kontrasztban a GM eladásai 2,6, a Fordé pedig 4,1 százalékkal csökkentek.