3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szakmai szövetségek egyöntetűen elutasítják az iparági párbeszéd nélkül benyújtott reklámadóra vonatkozó törvénytervezet tartalmát - írja a Magyar Reklámszövetség az mfor.hu-nak küldött közleményében.

A kommunikációs iparág a Magyar Reklámszövetség összefogásával a tavalyi és idei évben tárgyalásokat folytatott a kormányzattal az iparágat érintő esetleges új adónemek kapcsán. Ezen folyamatok alapján az iparágat és meghatározó szervezeteit meglepetésként érte, hogy az elmúlt napokban a sajtó tényként kezelte a reklámadó bevezetését, majd az arról szóló törvényjavaslat benyújtásra is került a parlamenthez. A kormányzat ugyanis erről nem tájékoztatta az iparágat.

"A tervezet a tavalyi javaslatnál is súlyosabb terhet róna a magyar médiavállalkozásokra, amelyek jelenleg is számos adónem formájában járulnak hozzá a közös teherviseléshez. További versenyhátrányt jelent a kivetendő adó a magyar kommunikációs iparág számára az olyan globális szereplőkkel (pl. Google,  Facebook) szemben, akik a magyar reklámpiaci bevételek jelentős részét képviselik" - véli a szövetség.

Úgy vélik, mivel a reklámadó összege a médiavállalkozások oldalán költségként jelentkezik, ezért félő, hogy a kieső bevételre adott válasz csak a munkahelyek megszüntetése, valamint a magyar nyelvű tartalomelőállítás visszafogása lehet.

A Reklámszövetség szerint különösen súlyos következményyekkel járhat az adó kivetése a televíziós szektorban, amely az adó sávos szerkezete miatt a legnagyobb befizető lehet. Az adó összegének kigazdálkodására adott végső válasz a magyar székhelyű vállalkozások külföldre költöztetése lehet, amely még nagyobb volumenű munkahely-csökkenéssel, illetve költségvetési bevételkieséssel járna.

Kapcsolódó cikkek:
"Adónak álcázva tenné tönkre a kormány az RTL-t"
Itt van Orbánék új adója - parlament előtt a reklámadó

A közlemény szerint a médiavállalkozások mellett áttételeken keresztül az egész kommunikációs iparágat, a hirdetőket, reklámügynökségeket, és az egyéb kiegészítő szolgálatásokat végző magyar kkv-kból álló szegmenseket is károsan érintené.

A Magyar Reklámszövetség tavalyi kimutatása szerint minden reklámra költött 10 forint 47 forinttal járul hozzá a nemzetgazdaság növekedéséhez. Így az adóból remélt költségvetési bevétel eltörpül azon káros hatásokhoz képest, amely az iparág szűküléséből, ilyen módon az innováció csökkenéséből, a munkahelyek elvesztéséből és a fogyasztás csökkenéséből érintheti a költségvetést.

A közlemény végén az ipari szervezetek arra kérik a kormányt, hogy vizsgálja felül a reklámadó bevezetésére vonatkozó javaslatot, illetve tartsa fenn az iparággal a párbeszédet.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!