A társaság magyarországi értékesítései 8 százalékkal 118 milliárd forintra nőttek az előző évben. A vállalat az előző évi 14 milliárd forintnál 50 százalékkal többet, 21 milliárd forintot költött beruházásokra, elsősorban a hatvani és miskolci gyárüzemek kapacitásainak bővítésére.
Thomas E. Beyer, a magyarországi Bosch-csoport vezetője a társaság sajtótájékoztatóján arról számolt be, hogy a bővülés elsősorban az exportágazatoknak köszönhető. Eredményként emelte ki, hogy a vállalat által foglalkoztatott munkatársak száma 6 ezerről 6.300-ra nőtt az előző évben. Elmondta: a Bosch nemzetközi szintéren is kilábalt már a válságból és ez sokkal gyorsabban történt, mint arra korábban számítani lehetett.
A Bosch jelenleg több magyar városban is folytat gyártó-, illetve kutatási tevékenységet: miskolci gyáraiban kéziszerszámokat és gépipari motorokat, egri és hatvani üzemeiben ipari berendezéseket gyárt. A vállalat 2005-ben hozta létre budapesti fejlesztési központját, ahol gépjármű-technológiai innovációs kutatást folytatnak. A társaság tájékoztatása szerint a központban a kutatómérnökök száma 2010-ben elérte az 505 főt.
Horváth Attila, a miskolci elektromos kéziszerszámgyár ügyvezető igazgatója arról tájékoztatott: az idei évben törekednek a 220 beszállító számának csökkentésére, és nagyobb hangsúlyt fektetnek a beszállítók minőségének javítására. Hozzátette: kiemelt helyen vannak a beszállítói láncban a magyarországi cégek. Az ügyvezető igazgató kiemelte a magyar felsőoktatási intézményekkel folytatott párbeszédet és a mérnökszakma népszerűsítését.
Max Nitzsche, a miskolci gépipari üzem ügyvezető igazgatója arról számot be, hogy a gyár 52 százalékos árbevétel-növekedést ért el 2010-ben. A miskolci telephelyen az előző évben 550 új munkahelyet hoztak létre és idén ősszel adhatják át a második gyártócsarnokot is, amelyben többek között, az elektromos kerékpár, "Ebike" motorjait gyártják majd.
Thomas Schönenberg, a hatvani autóipari üzem igazgatója elmondta, hogy az üzem az előző évben 33 százalékos forgalomnövekedést ért el. A gyárban 12 százalékos kapacitás-bővítést hajtottak végre és több mint 37 millió eurót fordítottak az üzem fejlesztésére - tette hozzá.
Kiemelte: az idei évben megközelítőleg 100 millió különböző vezérlőegységet gyárthatnak és a hatvani üzemből irányítanak kínai gyártókapacitás-fejlesztéseket is.
Ács István, a pneumatikai rendszereket gyártó Bosch Rexroth magyarországi ügyvezető igazgatója arról számolt be, hogy a társaság a 2010-es évben történetének legnagyobb rendelésállományát érte el. Kiemelt beruházásként említette a pécsi Kodály Központ színpadgépészeti fejlesztési és kivitelezési munkálatait.
Az egri pneumatikai üzemről szólva elmondta, a gyárban 300 beszállító segítségével 6 ezer terméket gyártanak. Elmondta: 2010-ben 4 termékcsaládot fogadott be az egri üzem, 2011-ben pedig termékcsalád indítását tervezik el. Németországból és Svédországból is helyeztek át gyártási kapacitásokat - tette hozzá.
Thomas E. Beyer úgy szólt: a számos fejlesztés és kapacitásbővítés hatására nőtt és a jövőben is nőni fog a vállalat által foglalkoztatottak száma Magyarországon. Kifejtette: a Bosch eddig részben kötött munkaidejű alkalmazottakat, részben pedig lízingszerződéses alkalmazottakat foglalkoztatott. A jövőbeli bővítések is hasonló összetételben történhetnek - tette hozzá.
A kutatási kapacitások bővítéséről szólva elmondta: elkötelezettek az idei évre előirányzott 200 fős bővítés mellett. A vállalatcsoport stratégiájának középpontjában továbbra is kulcsszerepet játszik a magyarországi mérnökök szakértelme.
A nemzetközi Bosch-csoport áprilisban jelentette be, hogy az előző évben a válság előtti szintre, 3,5 milliárd euróra nőtt adózás előtti eredménye. A vállalat, amely idén ünnepli megalapításának 125. évfordulóját, egy évvel korábban, 2009-ben még 1,2 milliárd eurós veszteséget termelt. A nemzetközi Bosch-csoport éves árbevétele 2010-ben elérte a 47,3 milliárd eurót, ami éves összehasonlításban 24 százalékos növekedést jelent.
MTI