A Volkswagen az elektromos járművek gyártását és a mobilitási szolgáltatásokat helyezi előtérbe és erre több milliárd eurót költ, miközben több ezres létszámleépítésre készül a hagyományos autógyártási üzletágában és igyekszik megválni a fő tevékenységi köréhez nem tartozó üzletágaktól is.
A Ducati 2012-ben került 860 millió euróért a Volkswagen leányvállalata, az Audi birtokába. A Reuters hírügynökséget tájékoztató források szerint a Volkswagen az Evercore befektetési bankot bízta meg a Ducati márkában rejlő üzleti lehetőségek felmérésével, beleértve a márka értékesítését is. Döntés azonban még nem született az ügyben - hangsúlyozták.
Ez most a VW kínálata
A Volkswagen az Audihoz irányította át a Reuters hírügynökség érdeklődését, a kérdés megválaszolását az Audi is és az Evercore is elhárította.
A Ducati tavaly mintegy 100 millió euró adó-, kamatfizetés és amortizáció előtti (EBITDA) eredményt ért el, ami a Ferrarihoz hasonlóan 15-ös szorzót alkalmazva 1,5 milliárd euróra teszi piaci értékét. Az Audi 2016-os mérlegében a Ducati tavaly 593 millió eurós bevétellel és 51 millió eurós egyszeri tételekkel kiigazított működési eredménnyel szerepelt.
Piaci szakértők szerint a Ducati kínai vagy indiai cégek, vagy esetleg olyan befektetői konzorcium érdeklődését keltheti fel, mint amelyik például a brit Aston Martin sportkocsi gyártót vásárolta meg 2007-ben. A lehetséges vásárlót valószínűleg sokkal inkább a márka presztízse fogja érdekelni, mint maga a megszerezhető technológia. Az pedig teljesen bizonytalan, hogy ágazati versenytársakat, például a Polaris, a Harley Davidson, a Suzuki, a Honda vagy a Kawasaki motorkerékpár gyártókat érdekelheti-e a Ducati megszerzése. Amennyiben azonban a Volkswagen nem kap megfelelő ajánlatot, előfordulhat az is, hogy a tradicionális olasz motorkerékpár gyártó cég tőzsdére vitele mellett dönt - mutattak rá szakértők.
MTI