A legújabb harmadikgenerációs vállalati portálok fő jellegzetessége a továbbfejlesztett személyre szabhatóság. A portálok új generációja olyan egységes platformot biztosít, melynek segítségével bármilyen fajta felhasználó bármilyen tartalomhoz, alkalmazáshoz, vagy folyamathoz bármilyen eszközt használva hozzáférhet.
A személyre szabás lehetővé teszi, hogy a felhasználó az egyes tranzakciós és applikációs komponenseket saját igényei szerint helyezze el a vállalati portálon kialakított saját ("my page") oldalán. A személyre szabásra két szinten is sor kerül: a betöltött szerep (munkakör) és az egyéni igények szerint. Míg például a vállalatnál betöltött szerep az információk, alkalmazások és szolgáltatások széles skálájához való hozzáférést teszi szükségessé, az egyéni felhasználó mindennek csupán töredékéhez kíván hozzáférni. Mindemellett minden dolgozó egymaga is többféle szerepet tölt be, hiszen egyidejűleg tartozhat egy közösségbe, egy vállalati részlegbe és egy projekt-csoportba. A tudás-munkahelyen tehát az egyéni hozzáférés nem csak az információk valami részhalmazához való hozzáférést, hanem a részhalmazok integrációját jelenti.
A személyre szabás harmadik szintje az interakció környezete szerint megy végbe. (Context personalization). Ilyenkor a személyre szabás figyelembe veheti a használat helyét, idejét, a használt eszköz típusát, illetve az elvégzendő feladatot. Ha például egy kereskedő ügyfele irodájából kézi számítógépén (PDA) kapcsolódik a vállalati portálhoz másféle megjelenítést igényel, mint mikor saját irodájában, asztali gépéről kér információkat.
A vállalati portálok kialakítása természetesen csak ott lehetséges, ahol ehhez nemcsak kellő anyagi és emberi erőforrásokkal, de megfelelő szerkezettel és vállalati kultúrával is rendelkeznek. Ennek hiányában a vállalati portál is csak egy státusszimbólum lesz, mely ugyanúgy nem hoz hasznot, mint a cég működésétől függetlenül létező, a semmiben lebegő vállalati honlap.
Menekülés az infoáradat elől
Azoknak a vállalati vezetőknek, akiknek tegnap még az állandó információhiány okozott gondokat, ma már gyakran a túlzott információbőséggel kell megküzdeniük. A információkkal dolgozó munkatársak (knowledge workers) olyan információ túlterhelésnek vannak kitéve, mely erősen csökkenti termelékenységüket.