5p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A keresőoptimalizálás kapcsán még mindig sok a zavar a fejekben, általános tévhit, hogy ki kell tenni linkfarmokra az url-ünket. Éppen ezért fontos tisztázni a keresőoptimalizálás lényegét és értékét. Így az alábbi cikkben nem egy, a piacot elemző részletes kutatás eredményeiről lesz szó.

Mi is az a keresőoptimalizálás?

Ügyfelekkel tárgyalva gyakran érzem úgy, hogy a SEO egy nagyon félreértett műfaj. Sokan úgy gondolnak rá, mint egy boszorkánykonyhára, ahol a SEO-s a varázspálcájával megpiszkál pár dolgot a honlapunkon és attól remélhetőleg elsők leszünk egy adott kulcsszóra. Ez messze nem tükrözi a valóságot, és azt kell mondjam, bizonyos szempontból a munkánk ennél sokkal egyszerűbb. Alap helyzetben a keresőoptimalizálás mögött nem kell semmilyen varázslatot, titkos receptet feltételeznünk.

Mi a Google kereső célja?

A cél az, hogy a konkurenseivel szemben az adott keresőszavakra a FELHASZNÁLÓK SZÁMÁRA a legjobb találatokat nyújtsa. Ezáltal biztosítsa a saját látogatottságát és nem utolsó sorban reklámokat adjon el ezen a felületen (a mi szempontunkból most csak az első rész a fontos). Tehát a Google-nek elemi érdeke, hogy a lehető legjobb találatokat nyújtsa a felhasználók kereséseire. Éppen ezért mindent megtesz annak érdekében, hogy olyan algoritmust fejlesszen, ami megtalálja a legjobb tartalmakat, szolgáltatásokat.

Hogyan érhetünk el jó helyezéseket a Google keresőben?

Ha abból a feltételezésből indulunk ki, hogy a Google a jó tartalmakat keresi, akkor nincs más dolgunk, mint:
1.    Készítsünk jó minőségű tartalmakat
Olyan tartalmakat, amelyekről azt gondoljuk, hogy mi magunk is szívesen használnánk, vagy olyat amilyen sehol máshol nem létezik. Ugye mi magunk sem hisszük el, hogy pl. egy drága órát meg fog venni tőlünk egyetlen kisméretű kép alapján? Ma már ennél több kell: egyedi képek, videók, egyedi leírások, felhasználói vélemények, stb. Az ilyen tartalmak létrehozása jelentős erőfeszítéseket igényel, de hosszabb távon csak akkor számíthatunk sikerre, ha erre hajlandóak vagyunk időt és energiát áldozni.
2.    Célozzuk hatékonyan a tartalmainkat
A munkának ez az a része, ami leginkább a keresőoptimalizálási tanácsadó feladata. Olyan honlapszerkezetet kell létrehoznunk, amely segítségével a lehető legtöbb releváns kulcsszóra tudunk jó minőségű céloldalt létrehozni. Ez egy stratégiai tervezés, és ez az amiről véleményem szerint a keresőoptimalizálás valójában szól. Olyan szakmai, stratégiai tervező munka, amely segítséget nyújt egy weboldal tulajdonosának abban, hogy a keresőkre optimalizálja honlapja tartalmát és ennek eredményeként minél több, a termékei, szolgáltatásai iránt érdeklődő látogatót érjen el.

Mennyibe kerül a SEO?

A keresőoptimalizálás nem reklámkampány, amiből lehet többet vagy kevesebbet venni. A keresőoptimalizálás egy stratégiai tervezői és tanácsadói munka, ami ideális esetben tudatosabbá és hatékonyabbá teszi az ügyfél működését, ezáltal jelentős értéket teremtve számára. Ezt nagyon fontos megérteni, mert ez határozza meg a munka árát is. Ha lelkiismeretesen szeretnénk elvégezni ezt a munkát, akkor jelentős kutatómunkát kell végeznünk annak érdekében, hogy

  • meghatározzuk a releváns és keresett kulcsszavak listáját,
  • stratégiát alkossunk ezen kulcsszavak megcélzására a meglévő (vagy ha szükséges új) tartalmak segítségével,
  • dokumentáljuk a fejlesztők számára elvégzendő feladatokat,
  • irányítsuk a fejlesztéseket, és
  • kövessük a projektet, mérjük az eredményeket.

A fentiek alapján talán még ügyfélként is érthető, hogy egy ilyen munka nem kerülhet 120 000 forintba. Egyszerűen nincs az a képlet, amivel ez ennyiből kijönne. Az ilyen ajánlatok megrendelése esetén nem SEO-t, nem keresőre való optimalizálást kapunk, hanem egy gyors auditot. Egy olyan auditot, amelyben javaslatot kapunk az égbekiáltó hibák javítására, de stratégiaalkotás és tervezés nem történik. Ezeknek is van eredménye, hiszen egyes hibák javítása is eredmény, de valódi versenyelőnyre ezekkel nem tehetünk szert.

Megrendelőként mérlegelnünk kell, hogy mire van szükségünk:

  • Ha komolyan gondoljuk az online értékesítést, esetleg szeretnénk a piacvezetők közé kerülni, akkor nem gondolhatjuk komolyan, hogy az ehhez vezető tanácsadói munkát fillérekért megvásárolhatjuk.
  • Amennyiben szűkös budgettel rendelkezünk, kérjünk aduitot és javítsuk a legégetőbb hibákat. Viszont ebben az esetben is kérjük meg a tanácsadónkat, hogy vázoljon fel nekünk egy víziót, egy hosszú távú koncepció kialakításának a lehetőségét és próbáljuk meg ennek a költségeit a kiadásainkba beépítve lépésről lépésre haladni.

Miért rossz stratégia a linképítés?

Nagyon sok keresőoptimalizálási ajánlattal találkozunk, amelynek alapból része a linképítés. A linképítés a hazai SEO Szent Gráljává vált az utóbbi években. Ha komolyan vesszük, hogy a Google jelentős erőforrásokat fektet abba, hogy megtalálja a jó minőségű tartalmakat, és kiszűrje a csalásokat. akkor egyszerűen nem hihetjük el, hogy ezt a rendszert 400 forintos linkkekel meg tudjuk hekkelni!

Nagyon leegyszerűsítve, a jó link az, amit nehezen tudunk megszerezni. Én nem akarom senkinek az üzletét rontani, de azt javaslom, hogy az ilyen olcsó, vagy PR linkeket nagyon messziről kerüljük el. Erről a későbbiekben még fogunk részletesebben is írni.

Németh Attila
SEOaudit
seoaudit.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!