2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A honlapépítő webdesign cégek tanácsadói által gyakran hangoztatott divatos buzzword jelentéstartalmának pontos definiálásához a felhasználói élmény (user experience) fogalmához kell visszanyúlnunk.

  • megjegyezhetőség: Ha korábban már használta az adott eszközt a felhasználó és később újra próbálkozik, képes-e emlékezni annak használatára úgy, hogy az újbóli találkozáskor még nagyobb hatékonysággal használja, azaz milyen a tanulási és felejtési folyamat relációja? Egy honlap esetében: a visszatérő látogatók legközelebb tudnak-e még gyorsabban keresni a tartalomban, még gyorsabban regisztrálni egy hírlevélben, vagy újra "meg kell tanulniuk" a folyamatot?


  • hiba gyakoriság és súlyosság: Milyen gyakran követ el a felhasználó hibát az eszköz használata során, a hibák milyen súlyúak, az elkövetett hibákat lehet-e orvosolni? Egy honlap esetében: hírlevél feliratkozáskor történik-e ellenőrzés a mailcím formátumára, vagy előfordulhat, hogy a felhasználó a "@" helyére "v" betűt írva (mert nem egyszerre nyomta meg az ALT + v billentyűket) küldi el regisztrációját, webmail rendszernél mindig sikerül-e megfelelően csatolni a kiválasztott fájlt a levélhez vagy sem?


  • szubjektív megelégedettség: Mennyire szereti használni a elhasználó az eszközt? Egy honlap esetében: szeret-e a honalpon böngészni a felhasználó, szívesen tér-e vissza máskor is a site-ra?


Az öt tényező mindegyikét érdemes megfontolnia bármelyik fejlesztőnek egy honlapkészítés projekt során, az egyes tényezők súlya azonban nem azonos. Webes környezetben gyakran a tanulás nehézségi foka a legfontosabb tényező, mivel a felhasználók nem szeretnek órákig időzni egy-egy site-on, könnyedén odébbállnak. Másik kritikus pont a szubjektív megelégedettség, amit a designerek érzelemkeltő alkotásai biztosíthatnak leginkább. A hiba gyakoriság és súlyosság leginkább nagy összegű tranzakciókat lebonyolító e-business site-ok, extranet felületek, a használat hatékonyságának foka pedig intranetes oldalak készítése során megszívlelendő faktor.


További információk: Tábor István-Trinety

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!