3p

A Bombardier multinacionális világcég, a Stadler pedig Svájc egyik legígéretesebben fejlődő vállalata. A MÁV 130 milliárd forintos elővárosi motorvonattendere befutójához érkezett: a Menedzsment Fórum bemutatja a két társaság gyökereit, hazai szálait, termékét és a lehetséges magyar előnyöket.

Talent vagy Flirt: európai referenciák
A Bombardier Talent vonatok Ausztriában üzemelnek Salzburg és Bécs környékén. A Népszabadság szerint az osztrák vasút évekkel ezelőtt - még a vasúti hálózat 1996-ban megkezdett modernizációja keretében - 150 olyan Talent szállításáról kötött szerződést a Bombardier Transportationnel, amelyek szerepelnek az aktuális MÁV-pályázatban is. A többféle változattal rendelkező Talentokra eddig összesen 260 megrendelés futott be, Ausztrián kívül Németországból, Norvégiából és Kanadából.

A cég honlapján kiemeli: minden Talent közös jellemzői a széles ajtók, a jó kilátást biztosító nagy ablakok, a légkondicionált kocsik, illetve az "időtlen dizájn". A Talent-család tagjait - meghajtásukat és belső elrendezésüket tekintve - úgy alakították ki, hogy azok képesek legyenek alkalmazkodni a regionális közlekedés támasztotta speciális kihívásokhoz. A MÁV-nak szánt Talent-vonatok 383 férőhellyel rendelkeznek, a belső tér világos és könnyen átlátható, és elegendő helyet biztosít babakocsiknak, tolószékeknek is.

Az osztrák vasút (ÖBB) a háromkocsis változatból 11, a négykocsisból 40 darab vonatot rendelt 2001-ben. A Talent prototípusát egyébként még 1996-ban fejlesztették ki.
Az első FLIRT-vonatokat 2004 decemberétől helyezik folyamatosan üzembe Svájcban a regionális közlekedésben, nyolc egység már forgalomban áll. Rudi Beutler, a svájci vasút (SBB) FLIRT-ért felelős helyettes flotta-menedzsere magyar újságíróknak elmondta: a FLIRT-ök naponta átlagban 3770 kilométert futnak, és 2005 első negyedévében a problémamentes üzem 95-96 százalékot tett ki.

A magyar vonalakon elöl és hátul egyaránt meghajtórésszel rendelkező, másodosztályú, négy kocsiból álló vonatok közlekednének. Egyébként a FLIRT és a Stadler korábbi termékcsaládjának, a GTW-nek a technikai berendezései többé-kevésbé megegyeznek, a fő különbség annyi, hogy utóbbi csupán egy meghajtórésszel rendelkezik, méghozzá középen.

A kocsikat - a MÁV igényeitől függően - egy vagy több ajtóssá lehet alakítani, mint ahogy azt is a vasúttársaság szabhatná meg, négy vagy öt ülés legyen egymás mellett. A belső rendet kocsinként kamera figyeli, a takarítást a láb nélküli ülések könnyítik meg, a kocsik pedig végig egybenyílnak, így téve lehetővé a szabad átjárást. Egy vonaton normális esetben 375 ember utazhat, 200 fix, 11 lehajtható ülésen, 164 pedig állva.

Mint ismert, a MÁV június elsején hirdeti ki a tender győztesét, a Menedzsment Fórum pedig szintén ekkor teszi közzé

honlapján indított szavazásának

a végeredményét. A tender-ügyhöz

Ön is hozzászólhat

lapunkon!

Wéber Balázs Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!