|
A Bombardier Talent vonatok Ausztriában üzemelnek Salzburg és Bécs környékén. A Népszabadság szerint az osztrák vasút évekkel ezelőtt - még a vasúti hálózat 1996-ban megkezdett modernizációja keretében - 150 olyan Talent szállításáról kötött szerződést a Bombardier Transportationnel, amelyek szerepelnek az aktuális MÁV-pályázatban is. A többféle változattal rendelkező Talentokra eddig összesen 260 megrendelés futott be, Ausztrián kívül Németországból, Norvégiából és Kanadából. A cég honlapján kiemeli: minden Talent közös jellemzői a széles ajtók, a jó kilátást biztosító nagy ablakok, a légkondicionált kocsik, illetve az "időtlen dizájn". A Talent-család tagjait - meghajtásukat és belső elrendezésüket tekintve - úgy alakították ki, hogy azok képesek legyenek alkalmazkodni a regionális közlekedés támasztotta speciális kihívásokhoz. A MÁV-nak szánt Talent-vonatok 383 férőhellyel rendelkeznek, a belső tér világos és könnyen átlátható, és elegendő helyet biztosít babakocsiknak, tolószékeknek is. Az osztrák vasút (ÖBB) a háromkocsis változatból 11, a négykocsisból 40 darab vonatot rendelt 2001-ben. A Talent prototípusát egyébként még 1996-ban fejlesztették ki. | Az első FLIRT-vonatokat 2004 decemberétől helyezik folyamatosan üzembe Svájcban a regionális közlekedésben, nyolc egység már forgalomban áll. Rudi Beutler, a svájci vasút (SBB) FLIRT-ért felelős helyettes flotta-menedzsere magyar újságíróknak elmondta: a FLIRT-ök naponta átlagban 3770 kilométert futnak, és 2005 első negyedévében a problémamentes üzem 95-96 százalékot tett ki. A magyar vonalakon elöl és hátul egyaránt meghajtórésszel rendelkező, másodosztályú, négy kocsiból álló vonatok közlekednének. Egyébként a FLIRT és a Stadler korábbi termékcsaládjának, a GTW-nek a technikai berendezései többé-kevésbé megegyeznek, a fő különbség annyi, hogy utóbbi csupán egy meghajtórésszel rendelkezik, méghozzá középen. A kocsikat - a MÁV igényeitől függően - egy vagy több ajtóssá lehet alakítani, mint ahogy azt is a vasúttársaság szabhatná meg, négy vagy öt ülés legyen egymás mellett. A belső rendet kocsinként kamera figyeli, a takarítást a láb nélküli ülések könnyítik meg, a kocsik pedig végig egybenyílnak, így téve lehetővé a szabad átjárást. Egy vonaton normális esetben 375 ember utazhat, 200 fix, 11 lehajtható ülésen, 164 pedig állva. |
Mint ismert, a MÁV június elsején hirdeti ki a tender győztesét, a Menedzsment Fórum pedig szintén ekkor teszi közzé
honlapján indított szavazásánaka végeredményét. A tender-ügyhöz
Ön is hozzászólhatlapunkon!
Wéber Balázs Menedzsment Fórum