A lap szerint a kormányzat támogatására szintén számító, a vasival konkurens mezőkövesdi projekt, lapinformációk szerint Moszkvához kötődik, tehát nagyhatalmak - egyelőre még egyáltalán nem lefutott csatája dönthet, a beruházás sorsáról. Van azonban más jelentkező is a kínai elképzelések megvalósítására, a lengyelországi Gdansk városa is régóta lobbizik a reptérprojekt megszerzése érdekében.
A megyei lap információja szerint a kínaiak által támogatott projekt előkészítettsége lehetővé tenné a munkák gyors elindítását, a kínai kormány nevében eljáró Kínai Villamos- és Gépipari Export-Import Kereskedelmi Kamara a magyarországi beruházás mellett tört lándzsát, adott engedélyt annak állami finanszírozásához.
A Vas Népe értesülése szerint, amikor Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter tavaly decemberben a kínai-magyar gazdasági vegyes bizottság ülésének okán Pekingben járt, találkozott a tervezett beruházás lebonyolításával megbízott vállalat, a Shanghai Construktion Group vezetőivel.
Orbán Viktor múlt novemberi moszkvai látogatása kapcsán viszon olyan sajtóhírek láttak napvilágot, hogy Putyin európai kereskedelmi hídfőállást építene ki Magyarországon.
A lap szerint a tervbe vett vízi, közúti, vasúti és légi közlekedést összefogó rendszer egy új légi csomóponttal egészülne ki, ennek helyszíne pedig Mezőkövesd volt szovjet katonai bázisa lenne. A fejlesztésben állítólag Demján Sándor és a mögötte álló cégek is részt vállalnának.
Amennyiben a magyar kormányzat nem a kínaiak vasi befektetését támogatná, az Vas megye számára hatalmas és hosszú távú hátrányokkal járna. Cseri József, a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara alelnöke szerint a reptéri beruházás elmaradásával a legfőbb gazdasági kitörési pontját veszítené el a megye.
Nemcsak munkahelyek százai hiúsulnának meg, de a 86-os számú főút rekonstrukciójának felgyorsítása is háttérbe szorulhat, a tőke pedig így messze elkerülné Vas megyét - írta a lap.
MTI