3p

Magyarországon kultikus hazai márka, a Pöttyös Túró Rudi végzett a márkaerő rangsor élén, Romániában egy világszerte ismert, nemzetközi márka, a Coca-Cola foglalja el a román márkaerő rangsor első helyét. A 2010-es Brand Community Survey eredményei alapján a magyarországi márkák erősebbnek bizonyultak, mint a romániaiak, a legjobb márkák pedig magasabb pontszámot értek el.

Összességében erősebb márkaközösségek vannak Magyarországon, mint Romániában: nagyobb a márkához való kötődés erőssége, erősebb az azonosságtudat, jellemzőbb a törekvés a közösség tagjainak megtartására (közösségi felelősség) és ismertebbek voltak a közösség rítusai és hagyományai, derül ki a B&P Braun & Partners és a GfK magyarországi és romániai felméréseinek összevetéséből.

"A 2010-es Brand Community Survey-t Magyarországon egy nagyon népszerű, jelentős közösséggel rendelkező, kultikus helyi márka, a Pöttyös Túró Rudi nyerte, ezzel szemben Romániában olyan globális márkák végeztek az élen, mint a Coca-Cola vagy a Milka. A legerősebb helyi márka, a Poiana csokoládé hatodik lett. Nem csak a pontszámokban tapasztalható tehát eltérés, hanem a hazai márkák erőssége terén is" - mondta el Braun Róbert, a B&P Braun & Partners résztulajdonosa.

A mintaválasztás mindkét országban hasonló volt. Az adott ország legjelentősebb médiaköltőinek listája jelentős, helyi márkákkal egészült ki. Magyarországon az FMCG, az autóipar, az info- és telekommunikáció, valamint a pénzügyi szolgáltatók mellett az egészségügyi szektor, a kiskereskedelem és a médiaszektor márkáit is megvizsgálták. A helyi sajátosságokat figyelembe vevő márkalisták között több átfedés is volt, négy márkát (Coca-Cola, Ford, Vodafone, valamint az osztrák Erste bank helyi leányvállalatai) mindkét országban értékeltek a válaszadók.

Közülük is a legjobb eredményt a Coca-Cola érte el, helyezésben és pontszámban is kiemelkedő teljesítménnyel: Romániában a legerősebb márkának bizonyult (51,58 pont), Magyarországon pedig a Pöttyös Túró Ruditól alig lemaradva lett második (53,58 pont). Szintén csekélynek mondható a különbség a Ford márkaerejét tekintve, érdemes azonban kiemelni, hogy hasonló pontszámmal Magyarországon a középmezőnyben (22,50 pont), míg Romániában a lista végén (21,20 pont) található az autóipari cég márkája.

Az Erste és a Vodafone sokkal jobban szerepelt a román (28,63 és 37,26 pont), mint a magyar felmérésben (13,19 és 30,01 pont). Az osztrák bank helyi leányvállalatainak esetében az eltérés egyik oka az lehet, hogy az Erste a román piacra való belépésekor a piacvezető kereskedelmi bankot vásárolta meg (Banca Comerciala Romana), amelynek megtartotta a nevét, ezáltal biztosítva a folytonosságot a régi és az új márkaközösség között.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!