Április 4-én - amennyiben a vevő a társaság honlapján foglal - irányonként már 1500 forinttól kínál repülőjegyeket Londonba a légitársaság (adók és illetékek nélkül), emellett az internetes oldalon lefoglalt londoni szállás, autóbérlés, transzferek és szabadidős programok árából húsz százalékos kedvezményt biztosít. Az akciós jegyekkel 2008. március 31-ig lehet utazni, derül ki a lapunkhoz eljuttatott közleményből.
A 30-as években kezdődött
A Budapest és London közötti légi összeköttetés kezdetei egyébként még a XX. század első harmadára nyúlnak vissza. A magyar kormány először 1930-ban adott ideiglenes engedélyt az Imperail Airwaysnek (a British Airways korai jogelődjének) arra, hogy az Anglia-India útvonal repülése során Budapesten (Mátyásföldön) is leszálljon. A gépek ekkor még a London, Brüsszel, Köln, Frankfurt, Nürnberg, Bécs, Budapest, Belgrád, Uskub, Szaloniki, Athén, Kréta, Alexandria, Kairó, Gáza, Bagdad, Basra és Bombay útvonalat követték, tehát több állomáson keresztül kapcsolták össze a magyar és az angol fővárost.
A London - Bombay járatok 1933-ig közlekedtek, de a légi összeköttetésben igazi fordulópontot az 1935-ben útjára indított, ugyancsak az Imperial Airways által üzemeltetett közvetlen járat jelentett. Ez azonban csak eseti jelleggel repült a két főváros között. Ennek az üzemeltetését 1937-ben a CLS nevű cseh magánvállalat vette át, amely gazdasági okok miatt a vonalat ritkábban, ráadásul Rotterdam valamint Prága közbeiktatásával repülte.
Némi változást 1937 hozott, amikor aláírták a magyar-brit légügyi egyezményt. Ez alapján az akkori British Airways (amely nem azonos a mai azonos nevű légitársasággal) 1939-ben Electra 14-es gépeivel, még mindig csak szezonális jelleggel közvetlen járatot indíthatott Budapest és London között.
A légi összeköttetés a két főváros között a második világháború kezdetét követően megszakadt, és a földi közlekedést használva sem (vagy csak nehezen) lehetett eljutni Magyarországról Angliába.
1967: indul az első menetrend szerinti járat
A világháború után a British Airways jogelődje, a British European Airways csupán 1961 nyarától indíthatott járatokat (heti kettőt) Budapest és London között, Prága érintésével. Az útvonalon Wickers Wicant turbópropelleres gépek közlekedtek. A járatokat gazdasági okok miatt azonban már az első szezon végén szüneteltette a légitársaság.
A menetrend szerinti járatok végül 1967. április 1-jén indultak el a két főváros között a British European Airways üzemeltetésében, miután a magyar és az angol kormány 1967 elején aktualizálta az országok között érvényben lévő légügyi egyezményt. A cég akkor a 60-as éveket jellemző kelet-nyugati politikai szembenállás áthidaló követeként, az első igazi "nyugati" légitársaságként érkezett Magyarországra.
Utaslétszáma még meglehetősen alacsony szintet, de folyamatosan növekvő tendenciát mutatott. Magyarországi piaci jelenlétének első évében a jogelőd mindössze 88 utast üdvözölhetett gépei fedélzetén.
Ehhez képest ma már zavarba ejtő a választék, hiszen a magyar utasok a British Airways mellett a Malév, a WizzAir és az EasyJet gépeivel is eljuthatnak Budapestről London különböző repülőtereire, a Jet2.com fapados légitársaság pedig Manchesterbe repül Ferihegyről. Emellett a Balaton melletti Sármellékről a Ryanair is közlekedik Londonba.
Menedzsment Fórum