A hagyományos keresőmarketing-elméletek úgy tartották, a felhasználók elsősorban márkákat vagy egy adott termékre vonatkozó speciális keresőszavakat gépelnek be az internetes keresőkbe, ha vásárolni szeretnének. A Clikz.com által közölt, comScore-Overture közös kutatás azonban 83 százalékban állapítja meg azok arányát, akik egy általános kifejezéssel kezdik a keresést, és csak viszonylag kevesen pontosítják később kérését egy termékspecifikus keresőszóval.
Ezek az eredmények pontosabban felrajzolják a vásárlási folyamatot, ezáltal pedig arra késztethetik a keresőkben hirdetőket, hogy újragondolják stratégiájukat, mondta el az Overture stratégiai kapcsolatokért felelős igazgatója, Diane Rinaldo.
[ajanlo=87][igazitas=left/]
A felmérés során olyan internet-felhasználókat vásárlási szokásait vizsgálták, akik 2004 első félévében a legnagyobb 25 kereső weboldal valamelyikén szórakoztatóelektronikával illetve számítástechnikával kapcsolatos dolgot kerestek. Egy átlagos keresés során a fogyasztó körülbelül 12 hetes vásárlói ciklus alatt négy kifejezésre keres rá. Azok, akik vásárolni is fognak, sokkal több, átlagosan 12 szóra keresnek rá.
A felmérés eredményei azt is megmutatták, hogy az általános kifejezések, amelyek nem tartalmazzák az adott termék gyártójának nevét, az összes keresés 70 százalékát teszik ki, és 60 százalék azok aránya, akik így más kifejezésekre, például márkákra bukkanva keresnek tovább. A „márkás keresések” aránya ugyanakkor mindössze húsz százalék volt.
Menedzsment Fórum
Nem a márkákat keresik először az online vásárlók
Egy új tanulmány vitába száll azzal az általánosan elterjedt nézettel, hogy az e-kereskedőknek elsősorban a márkákra érdemes fókuszálniuk, amikor meghatározzák a saját oldalukra érvényes keresőszavakat, a vásárlók ugyanis sokkal általánosabb kifejezésekben gondolkodnak.