A kormány részéről Tessa Jowell kulturális ügyvivő úgy nyilatkozott, az élelmiszeripar televíziós propagandája nem okozza szignifikánsan a fiatalkorúak elhízását. Nagy-Britanniában, a fejlett országok többségéhez hasonlóan igen magas a kövér gyermekek és fiatalok aránya, kórosan elhízottnak tekinthető 15 százalékuk.
A Media Guardian számításai szerint azért sem lenne célszerű a junk food reklámok tiltása a gyerekeknek szóló műsorsávban, mivel ezáltal egyben a műsorok készítését nehezítenék meg. Az ilyen programok előállítási költségének jelentős hányada, mintegy 70 százaléka származik ugyanis a reklámbevételekből, 40 százaléka pedig a vitatott élelmiszer-hirdetésekből.
A kormányzat szerint hasznosabb lenne egy olyan program, amelyben a gyártókkal együttműködve az egészséges táplálkozást népszerűsítenék.
Nem kívánják az élelmiszergyártókat, mint rossz fiúkat a sarokba állítani, nyilatkozta Jowell az illetékes brit minisztérium döntését indokolva.
A Food Standard Authority, az illetékes hivatal felháborodását fejezte ki a kormánydöntéssel kapcsolatban. Egy évvel ezelőtt az állam az FSA vizsgálatának eredményére várva nem korlátozta a cukros üdítők, édességek és más egészségtelen élelmiszerek reklámozását a televízióban.
A hivatal elemzése azóta kimutatta, hogy a gyerekeket igenis befolyásolják a junk food hirdetések, ennek ellenére a kormány nem tesz lépéseket az élelmiszerlobbi reklámjai ellen, nyilatkozta az FSA.
Nem védik meg a gyerekeket az édesség-reklámoktól
Nem kívánja korlátozni a gyorséttermi ételeket népszerűsítő reklámok sugárzását a televíziós gyermekprogramok alatt a brit parlament, mivel nem látja bizonyítottnak, hogy ez lenne a fiatalok elhízása elleni harc hatékony eszköze.