3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az internet megváltoztat mindent. De ez valóban így van? A KPMG tanulmánya az internet magyarországi helyzetét, a cégek "e-stratégiáját", és felkészültségét vizsgálja.

Összefoglaló

A Net Readiness sm1 ("net-felkészültség") tanulmány azt a fejlődést kívánja bemutatni, amelyet a magyarországi cégek járnak be, hogy alkalmazkodjanak az újgazdaság követelményeihez. A Net Readinesssm kérdőív segítségével a KPMG 70 magyarországi közepes és nagyvállalat vezetőit kérdezte cégük felkészültségéről.
A megkérdezett társaságok több mint 60 százaléka magát közepesen, illetve jól felkészültnek tartja az e-business gyakorlására. A felmérés eredménye szerint jelenleg a vegyipari és gyógyszergyártó cégek, a pénzügyi szektor vállalatai, illetve az informatikai, kommunikációs és szórakoztató ipar cégei a legfelkészültebbek az e-businessre.

Főbb megállapítások

A legtöbb cég már átgondolta e-business stratégiáját, és saját technológiai infrastruktúráját megfelelőnek tartja az e-business fejlesztésekhez. Ugyanakkor további erőfeszítések szükségesek ahhoz, hogy a cég szervezetét az e-business igényeihez igazítsák, ha maximálisan ki akarják használni az újgazdaság előnyeit a piacszerzésben és a hatékonyság növelésében.

Noha a felkészültségben előbbre tartó cégek rendelkeznek valamiféle e-stratégiával, ez ritkán jelent részletes, dokumentált stratégiát. Az újgazdaság szinte minden cégnél téma, ám annak jelentősége és az egész vállalat szervezetére gyakorolt hatása még nem kellően ismert.

A cégek felső vezetése általában tisztában van az átalakulás szükségességével, és elkötelezett azok iránt. Ugyanakkor az e-gazdaságot jellemző új vállalati kultúra (e-kultúra) még nem honosodott meg, ennek legfőbb oka az, hogy az e-stratégia, illetve a felső vezetés ezirányú lépései nem jelennek meg a vállalaton belüli kommunikációban.

A megkérdezett cégek között alig akad olyan, amelyik az e-business tervekhez igazítva megkezdte volna az emberi erőforrások és a vállalati struktúra átalakítását.

A társaságok kevés energiát fordítanak a versenytársak e-business terveinek és tevékenységének elemzésére. Ez jelzi, hogy az e-business felkészültséget nem tekintik azonnali versenyelőnyt biztosító tényezőnek.

A technológia nem akadály az e-business fejlesztések előtt. A társaságok ezen a téren tekintik magukat legfelkészültebbnek az újgazdaságra. Ugyanakkor az e-projektek megvalósításában még van javítani való.

A megkérdezett cégek nagy hányada nem fordít elegendő pénzügyi forrást a fejlesztésekre. Ez azt jelenti, hogy az e-business valódi stratégiai jelentőségét még nem ismerték fel és az alkalmazásához kapcsolódó költség/ eredmény elemzések használata még nem terjedt el.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!