2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A név - legyen az cégnév, vagy márkanév - a vállalat, szervezet egyik legfontosabb tulajdona. Az "igazi" név kiválasztása kellő körültekintést - és gyakran sok pénzt - igényel.

Mi a "jó név"?

  • A jó név egyik legfontosabb ismérve, hogy megkülönböztethető más nevektől. Érdemes elkerülni a nagyon kézenfekvő, éppen divatos kifejezéseket. Ezeket ugyanis másoknak is könnyen eszébe jutnak, a hasonló nevek zavarhoz vezetnek.. Figyelni kell a versenytársakra. A nagy versenytárséhoz hasonló név később terhessé válhat. A versenytársakkal való konfliktus, összetévesztés elkerülésére a legjobb megoldás az egyéni, jól megjegyezhető név választása.


  • Jó az olyan név, ami magáért beszél. Problematikus lehet viszont saját nevünk használata. (A cég eladása után például zavarhat, hogy más viseli nevünket.)


  • Legyen a név bejegyeztethető (cégjegyzék, domain jegyzék), védjegyeztethető


  • Előnyös, ha a név jó hangzású és könnyen leírható. (Az egyszerű név jó tesztje, ha a benzinkút pénztárosa első nekifutásra képes ráírni a cégnevet az áfás számlára.) Sajátos internetes szempont, hogy a cégnév ékezetek nélküli formája ne legyen nevetséges, ne bírjon negatív jelentéssel. (Érdemes a nevet az ismertebb idegen nyelveken is ellenőrizni!) A hosszú, bonyolult neveket könnyű rosszul írni. Ennek következménye, hogy a vásárlók, ügyfelek nem találják meg a cég oldalait az interneten. Egyes cégek a hibás írásmódból, gyakori elütésből származó névvariációjukat is bejegyeztetik domain névként. Ennek nemcsak az az előnye, hogy a téves nevet beíró érdeklődők is eljutnak a weboldalra, de a néveltérítők is hoppon maradnak

Ahogy az újszülöttek névadásánál, úgy a cégek elnevezésénél is vannak divathullámok. A "cool", internetes nevek után mostanában a mesterséges, kreált nevek a menők. (Olyan nevek, amelyek valójában nem jelentenek semmit.) Ezeknek a neveknek kétségkívül előnyük, hogy különlegesek, bármely nyelven működnek, viszont mivel a tevékenységhez, termékhez nem kötődnek, bevezetésük költséges marketing nehézfegyverzetet igényel.

A cikk folytatása

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!