2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A név - legyen az cégnév, vagy márkanév - a vállalat, szervezet egyik legfontosabb tulajdona. Az "igazi" név kiválasztása kellő körültekintést - és gyakran sok pénzt - igényel.

Mi a "jó név"?

  • A jó név egyik legfontosabb ismérve, hogy megkülönböztethető más nevektől. Érdemes elkerülni a nagyon kézenfekvő, éppen divatos kifejezéseket. Ezeket ugyanis másoknak is könnyen eszébe jutnak, a hasonló nevek zavarhoz vezetnek.. Figyelni kell a versenytársakra. A nagy versenytárséhoz hasonló név később terhessé válhat. A versenytársakkal való konfliktus, összetévesztés elkerülésére a legjobb megoldás az egyéni, jól megjegyezhető név választása.


  • Jó az olyan név, ami magáért beszél. Problematikus lehet viszont saját nevünk használata. (A cég eladása után például zavarhat, hogy más viseli nevünket.)


  • Legyen a név bejegyeztethető (cégjegyzék, domain jegyzék), védjegyeztethető


  • Előnyös, ha a név jó hangzású és könnyen leírható. (Az egyszerű név jó tesztje, ha a benzinkút pénztárosa első nekifutásra képes ráírni a cégnevet az áfás számlára.) Sajátos internetes szempont, hogy a cégnév ékezetek nélküli formája ne legyen nevetséges, ne bírjon negatív jelentéssel. (Érdemes a nevet az ismertebb idegen nyelveken is ellenőrizni!) A hosszú, bonyolult neveket könnyű rosszul írni. Ennek következménye, hogy a vásárlók, ügyfelek nem találják meg a cég oldalait az interneten. Egyes cégek a hibás írásmódból, gyakori elütésből származó névvariációjukat is bejegyeztetik domain névként. Ennek nemcsak az az előnye, hogy a téves nevet beíró érdeklődők is eljutnak a weboldalra, de a néveltérítők is hoppon maradnak

Ahogy az újszülöttek névadásánál, úgy a cégek elnevezésénél is vannak divathullámok. A "cool", internetes nevek után mostanában a mesterséges, kreált nevek a menők. (Olyan nevek, amelyek valójában nem jelentenek semmit.) Ezeknek a neveknek kétségkívül előnyük, hogy különlegesek, bármely nyelven működnek, viszont mivel a tevékenységhez, termékhez nem kötődnek, bevezetésük költséges marketing nehézfegyverzetet igényel.

A cikk folytatása

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!