A finn vállalat a csengőhangokat és egyéb mobil tartalmakat Club Nokia nevű weboldalának keresztül, letölthető formában értékesítette 2000 óta. A hálózatokat üzemeltető szolgáltatók kezdettől fogva ellenségesen viszonyultak ehhez a megoldáshoz, mivel attól féltek, a készülékgyártó versenybe akar szállni a felhasználóktól származó bevételekért is.
[ajanlo=73][igazitas=left/]
A Club Nokia jelenléte ugyanakkor csekély hatást gyakorolt a globálisan 1,5-3,5 milliárd dollárra becsült csengőhang-piac egészére. Szimbolikus jelentőségű volt viszont abból a szempontból, hogy ez jelentette a képzeletbeli határvonalat a szolgáltatók és a készülékgyártók "vadászterülete" között.
A Nokiának egyébként kisebb gondja is nagyobb a csengőhangoknál, ugyanis azzal van elfoglalva, hogy visszaszerezze vezető szerepét a piacon annak ellenére, hogy készülékválasztéka nyilvánvalóan híján van a most divatos kihajtható, illetve középkategóriás, fényképezőgéppel felszerelt telefonoknak.
A Gartner Intézet egyik elemzője a Financial Times-nak úgy nyilatkozott, a Club Nokiával kapcsolatos változások egyértelműen az erőegyensúly változását jelzik, méghozzá a szolgáltatók javára. A nyugat-európaihoz hasonló piacokon, ahol már nehezen lehet új előfizetőket szerezni, a szolgáltatók egyre inkább a hűségprogramokra fókuszálnak. Viszont amikor a fogyasztók lecserélik a telefonjaikat, még mindig jobban befolyásolja döntésüket a márka és a stílus, mint az, hogy melyik társaság biztosítja a szolgáltatást.
(Menedzsment Fórum)
Nokia: bezár a csengőhang-bazár
A Nokia a mobilpiacon zajló erőegyensúly-eltolódás hatására úgy döntött, beszünteti a csengőhangok, grafikák és Java-alapú játékok forgalmazását, tudósít a Financial Times.