Két hónappal a Danubius és a Sláger Rádió megszűnése után a magyar rádióhallgatók nagy része továbbra is visszasírja a régi adókat, derül ki a KutatóCentrum és a Marketing&Media hétfőn közölt felméréséből.
Háromból kettőnek hiányoznak
A mintegy 1500 fő megkérdezésével január végén készült tanulmány szerint a Slágert hiányolják többen: a megkérdezettek 58 százalékának hiányzik, míg a Danubius 45 százaléknak. Ennek az elemzés szerint részben az az oka, hogy utóbbi adó műsorai és műsorvezetői továbbra is hallhatóak az újonnan indult Class FM-en.
Összességében egyébként a 18-64 évesek kétharmada hiányolja valamelyik csatornát - főleg a nők és a 18-24 évesek. A férfiak és a 25-44 évesek közel negyven százaléka viszont nem bánja, hogy megszűnt a Sláger és a Danubius.
"A felmérés ideje alatt a Neón újraindult a közkedvelt reggeli műsor, a Bumeráng, ami várhatóan nemcsak a hallgatók hiányérzetét csökkenti majd, de az új adó hallgatottságának is jót fog tenni" - értékelte az eredményeket Barcza Enikő, a KutatóCentrum üzletág igazgatója.
A Bumeránggal szemben a "lehető legnagyobb hallgatottságot" fogalmazta meg "legfontosabb közös elvárásként” a Neo FM menedzsmentje, mondta el korábban az mfor.hu-nak Kádár Tamás. Az Est Media Group (EMG) ügyvezető igazgatója szerint a cél elérése érdekében a Bumeráng stábja "teljesen szabad kezet kapott a műsor elkészítéséhez." A Neo által biztosított szabadság "az elvárt népszerűséghez" segíti hozzá az adót, hiszen Bochkorék "e téren már sokat és sokszor bizonyítottak", magyarázta a döntés hátterét Kádár Tamás.
Több fronton is élre tört a Juventus
Hallgatottság tekintetében a változás győztesének egyértelműen a Juventus tűnik: a 18-64 éves rádiózók 27 százaléka hallgatja rendszeresen ezt a csatornát. A Danubius helyén szóló Class FM a második helyen áll, míg a Sláger frekvenciáját megkapó Neo az MR2-Petőfi Rádió után nem sokkal lemaradva a negyedik.
Igaz, a 18-34 év közöttiek körében már a Class FM vezeti a hallgatottsági versenyt, megelőzve a Juventust és a Rádió1-et. A 35 év felettiek körében ugyanakkor a Neo szerepel jobban a két induló csatorna közül, derül ki a Marketing&Media elemzéséből.
A Juventus előretörését a reklámköltések is alátámasztják, hiszen ehhez az adóhoz folyt be a legtöbb plusz reklámpénz a TNS Media Intelligence média- és reklámfigyeléssel foglalkozó cég mfor.hu-val közölt adatai szerint.
A Juventus hirdetésből származó bevételei 38 százalékos bővülést produkálva mintegy 240 millió forinttal 883 millió forintra emelkedtek a tavalyi év utolsó hónapjában egy évvel azelőtthöz képest, 2009 októberéhez képest pedig mintegy 30 százalékos növekedés tapasztalható.
W. B.