3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hallgatók mintegy fele továbbra is hiányolja a novemberben megszűnt Sláger és Danubius Rádiót, derül ki egy aktuális felmérésből. Az átrendeződés egyértelműen a Juventus malmára hajtotta a vizet, amely a 18-64 évesek között már a leghallgatottabb csatornának számít. Mfor.hu háttér.

Két hónappal a Danubius és a Sláger Rádió megszűnése után a magyar rádióhallgatók nagy része továbbra is visszasírja a régi adókat, derül ki a KutatóCentrum és a Marketing&Media hétfőn közölt felméréséből.

Háromból kettőnek hiányoznak

A mintegy 1500 fő megkérdezésével január végén készült tanulmány szerint a Slágert hiányolják többen: a megkérdezettek 58 százalékának hiányzik, míg a Danubius 45 százaléknak. Ennek az elemzés szerint részben az az oka, hogy utóbbi adó műsorai és műsorvezetői továbbra is hallhatóak az újonnan indult Class FM-en.

Összességében egyébként a 18-64 évesek kétharmada hiányolja valamelyik csatornát - főleg a nők és a 18-24 évesek. A férfiak és a 25-44 évesek közel negyven százaléka viszont nem bánja, hogy megszűnt a Sláger és a Danubius.

"A felmérés ideje alatt a Neón újraindult a közkedvelt reggeli műsor, a Bumeráng, ami várhatóan nemcsak a hallgatók hiányérzetét csökkenti majd, de az új adó hallgatottságának is jót fog tenni" - értékelte az eredményeket Barcza Enikő, a KutatóCentrum üzletág igazgatója.

A Bumeránggal szemben a "lehető legnagyobb hallgatottságot" fogalmazta meg "legfontosabb közös elvárásként” a Neo FM menedzsmentje, mondta el korábban az mfor.hu-nak Kádár Tamás. Az Est Media Group (EMG) ügyvezető igazgatója szerint a cél elérése érdekében a Bumeráng stábja "teljesen szabad kezet kapott a műsor elkészítéséhez." A Neo által biztosított szabadság "az elvárt népszerűséghez" segíti hozzá az adót, hiszen Bochkorék "e téren már sokat és sokszor bizonyítottak", magyarázta a döntés hátterét Kádár Tamás.

Több fronton is élre tört a Juventus

Hallgatottság tekintetében a változás győztesének egyértelműen a Juventus tűnik: a 18-64 éves rádiózók 27 százaléka hallgatja rendszeresen ezt a csatornát. A Danubius helyén szóló Class FM a második helyen áll, míg a Sláger frekvenciáját megkapó Neo az MR2-Petőfi Rádió után nem sokkal lemaradva a negyedik.

Igaz, a 18-34 év közöttiek körében már a Class FM vezeti a hallgatottsági versenyt, megelőzve a Juventust és a Rádió1-et. A 35 év felettiek körében ugyanakkor a Neo szerepel jobban a két induló csatorna közül, derül ki  a Marketing&Media elemzéséből.

A Juventus előretörését a reklámköltések is alátámasztják, hiszen ehhez az adóhoz folyt be a legtöbb plusz reklámpénz a TNS Media Intelligence média- és reklámfigyeléssel foglalkozó cég mfor.hu-val közölt adatai szerint.

A Juventus hirdetésből származó bevételei 38 százalékos bővülést produkálva mintegy 240 millió forinttal 883 millió forintra emelkedtek a tavalyi év utolsó hónapjában egy évvel azelőtthöz képest, 2009 októberéhez képest pedig mintegy 30 százalékos növekedés tapasztalható.

W. B.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!