Az azonban elképzelhető, hogy a pénz még nem folyik be az idén. A napilap információi szerint lehetséges, hogy kétfordulós pályázat keretében kívánja értékesíteni a MÁV a céget, s főként szakmai befektetők jöhetnek számításba, de nem kizárt a pénzügyi befektető megjelenése sem. Nagy az érdeklődés a társaság iránt, osztrákok és németek mellett orosz befektetők is puhatolóznak.
A cég vagyonfelmérésére vonatkozó pályázatot felfüggesztették, a korábban 70-80 milliárd forintra becsült vagyonértéket viszont egyes szakemberek megkérdőjelezik, mondván, bár a társaság jelentős, 13 ezres kocsiparkkal rendelkezik, de nincs vontató járműparkja. A társaság a vagonparkjának alakulására kiemelt figyelmet fordít: tavaly 19,2 milliárd forint kerettel öt éves vagonfelújítási programot indított, tavaly 1500 vagon fővizsgáját oldották meg, az idén pedig 3,8 milliárd forintot fordítanak erre a célra.
Kozák Tamás elmondta, hogy a 2006-ban - amikor is önálló vállalattá vált a MÁV áruszállító cége - hozzávetőleg 47 millió tonna árut fuvaroztak, s ez mintegy hat százalékos növekedés az előző évihez képest. A társaság tavalyi bevétele meghaladta a 93 milliárd forintot, ez pedig 7,7 százalékkal magasabb az előző évinél.
Továbbra is nagy kihívást jelentenek a MÁV Cargónak a közúti áruszállítók, amelyek térnyerése a tavalyi adatokban is megfigyelhető: míg ugyanis 2005-ben ez a szegmens 60 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett, addig a múlt évben ez a mutató már 64 százalékra szökött fel. Az pedig egyelőre kérdés, hogy az április 1-jétől életbe lépett terhek - például bizonyos főutakon a díjak szedése - milyen hatással lesz a vertikumra, illetve hogy mit tud ebből kamatoztatni a vasúti szállítás, írja a Napi Gazdaság.