2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Májusban vagy júniusban jelenhet meg a MÁV Cargo Zrt. privatizációs pályázata, a tanácsadó céget - a CA-IB és a BCG alkotta konzorciumot - már kiválasztották, s az év végére ki is derülhet, ki lesz a vasúti árufuvarozó cég új tulajdonosa - mondta Kozák Tamás, a társaság vezérigazgatója a Napi Gazdaságnak.

Az azonban elképzelhető, hogy a pénz még nem folyik be az idén. A napilap információi szerint lehetséges, hogy kétfordulós pályázat keretében kívánja értékesíteni a MÁV a céget, s főként szakmai befektetők jöhetnek számításba, de nem kizárt a pénzügyi befektető megjelenése sem. Nagy az érdeklődés a társaság iránt, osztrákok és németek mellett orosz befektetők is puhatolóznak.

A cég vagyonfelmérésére vonatkozó pályázatot felfüggesztették, a korábban 70-80 milliárd forintra becsült vagyonértéket viszont egyes szakemberek megkérdőjelezik, mondván, bár a társaság jelentős, 13 ezres kocsiparkkal rendelkezik, de nincs vontató járműparkja. A társaság a vagonparkjának alakulására kiemelt figyelmet fordít: tavaly 19,2 milliárd forint kerettel öt éves vagonfelújítási programot indított, tavaly 1500 vagon fővizsgáját oldották meg, az idén pedig 3,8 milliárd forintot fordítanak erre a célra.

Kozák Tamás elmondta, hogy a 2006-ban - amikor is önálló vállalattá vált a MÁV áruszállító cége - hozzávetőleg 47 millió tonna árut fuvaroztak, s ez mintegy hat százalékos növekedés az előző évihez képest. A társaság tavalyi bevétele meghaladta a 93 milliárd forintot, ez pedig 7,7 százalékkal magasabb az előző évinél.

Továbbra is nagy kihívást jelentenek a MÁV Cargónak a közúti áruszállítók, amelyek térnyerése a tavalyi adatokban is megfigyelhető: míg ugyanis 2005-ben ez a szegmens 60 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett, addig a múlt évben ez a mutató már 64 százalékra szökött fel. Az pedig egyelőre kérdés, hogy az április 1-jétől életbe lépett terhek - például bizonyos főutakon a díjak szedése - milyen hatással lesz a vertikumra, illetve hogy mit tud ebből kamatoztatni a vasúti szállítás, írja a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!