A The Financial Times és a Hallvarsson & Hallvarsson svéd tanácsadó cég vizsgálata szerint jóval információdúsabbak és nyíltabbak a nagyvállalati honlapok, ami összeüggésbe hozható a Parmalat bukásával. Az olasz élelmiszeripari konszern majdnem egy évtizeden keresztül megtévesztette befektetőit, és a cég tavaly decemberi bukása után előtérbe került a részvényesek és a közvélemény tájékoztatásának kérdése. Ezt követően az európai vállalatok jóval nagyobb gondot fordítottak arra, hogy adataik nyilvánosak legyenek. A céges honlapokat kibővítették, és könnyen átláthatóvá, jól kereshetővé tették a kozmetikázatlan pénzügyi eredményeiket.
A svéd cég és a Financial Times közös, 111 kritériumra épülő elemzése szerint bizonyos információk még mindig nem jól láthatóak a honlapokon, például a felsővezetői önéletrajzokat még mindig nehezen lehet elérni. Az éves összehasonlítás szerint húsz honlap mutatott ugrásszerű javulást, elsősorban olasz és spanyol vállalati portálok. A negyedik éve készített európai ranglistán, mely a kontinens 150 legnagyobb vállalatának weboldalát vizsgálta, idén a svéd Svenska Cellulosa lett az első. A második leginformatívabb és leghasználhatóbb portál a tavalyi első helyezett, a finn-svéd Stora Ensoé. Az ideális céges honlap a kutatók szerint átlátható, és a hatékony kommunikáció segítségével a vállalat bevételeit is növeli.
(Menedzsment Fórum)
Nyíltabbá tette a vállalati honlapokat a Parmalat-botrány
Az európai cégek az utóbbi időben sokkal több pénzügyi adatot és eredményt tesznek közzé honlapjukon, derül ki egy most közreadott elemzésből.