3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az októberi eladások már egyértelműen tükrözik a vásárlók reakcióját, számottevő visszaesést szenvedett el a Volkswagen.

Pénteken tette közzé októberi eladásait a Volkswagen, az autógyár eladásai októberben erősen csökkentek. Az elemezők szerint elsősorban a károsanyag kibocsátási adatok meghamisítása miatt kitört botrány áll a visszaesés mögött, igaz néhány jelentős piacon általános hanyatlás volt, amely értelemszerűen a VW-t is sújtotta.

A Volkswagen alapmárka különböző típusaiból októberben 490 ezer darabot értékesítettek, ami 5,3 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Akkor sem lehet büszke a német gyártó, ha az első 10 hónap eredményeit nézzük, ebben az időszakban 4,84 millió járművet értékesítettek, ami 4,7 százalékos visszaesés az egy évvel korábbi időszakhoz képest.

Ez most a VW kínálata - Kattintson a képre galériánkért!


A most közzétett adatok szerint a vállalat számára megnyugtató lehet, hogy a hazai vásárlóik kitartanak a márka mellett, hiszen Németországban 1,9 százalékkal nőttek az eladások. Az is jó hír, hogy az autóipar szempontjából kulcsfontosságú kínai piacon is növelni tudták az értékesítéseiket, 1,8 százalékos volt a távol-keleti országban a bővülés.

Egyes piacokon viszont az általános gyengülés a német vállalatot, a többieknél is jobban sújtotta,például Oroszországban 26 százalékkal estek az eladások, míg Brazíliában megfeleződtek az egy évvel korábbi adatokkal összevetve. Érdekesség, hogy az Egyesült Államokban, ahol szeptember 18-án kirobbant az emisszió-hamisítási botrány, sikerült 0,2 százalékkal több gépkocsit eladni, Kanadával együtt pedig 3,5 százalékkal több VW-kocsi talált gazdára.

Kihívásokkal teli időszakot él meg a márka, mondta el Jürgen Stackmann igazgató, aki a vállalat közleménye szerint azt hangsúlyozta, hogy a kibocsátási botrány mellett az orosz és a brazil autópiac drasztikus visszaesése is komolyan hatott a Volkswagen eladásaira.

A dízelbotrányként is emlegetett eset óriási anyagi terhet is ró a vállalatra. A VW 6,7 milliárd euró tartalékot képzett arra, hogy a károsanyag kibocsátási értékek meghamisítása következtében visszahívásra kerülő 11 millió kocsi kötelező szervizelésére. Igaz a cég elismerte, hogy ez az összeg várhatóan kevés lesz. Plusz költséget jelenthet, hogy 800 ezer jármű esetében a CO2 értékekkel is gond van. A VW szerint ez további 2 milliárd eurós terhet jelent majd a vállalat számára.

Ezt se felejtsük el a dízelbotrány árnyékában - kattintásra galéria nyílik!


A vállalat vezetői azt is hangsúlyozták, hogy nem terveznek leépítést az alkalmazottak körében. Az ugyanakkor a VW egyik főnöke, Herbert Diess szerint, az elképzelhető, hogy az alkalmi és bérelt munkaerő állománya csökkenni fog a következő időszakban.

Az elemzők azt hangsúlyozták, hogy az első félévben ugyan a VW még a Toyota előtt tudott maradni, ám szeptemberben az első kilenc hónap összevetésében már a japán cég átvette a világ legnagyobb autógyártója címet, és ezt az év végéig már aligha fogja tőlük a Volkswagen elvenni.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!