[ajanlo=203][igazitas=left/]Az állami vasúttársaságnak nem könnyű felvennie az árversenyt a diszkont légitársaságokkal, de állítják: a vasút a kedvezményes árak megadásával 250-300 kilométeres távon versenyképes lehet.
Az előjelek nem túl biztatók: a nemzetközi járatok utasszáma - egy jelentős megugrás után - az utóbbi években kismértékben, de folyamatosan csökkent. Igaz, némi optimizmusra adhat okot, hogy 2004-ben 15 ezerrel több nemzetközi jegyet adtak el, mint 2000-ben. A mintegy 600 ezer eladott jegy jó részét magyarok váltják, az ebből származó bevételek, valamint a külföldi vasúttársaságok által eladott jegyek utáni MÁV-bevétel tavaly összesen 3,84 milliárd forintra rúgott.
Országok szerinti megoszlásban Ausztria, Németország, Románia, Szlovákia, Cseh- és Horvátország számít a legforgalmasabb vasúti desztinációnak. A nyári utazóközönség összetétele vegyes, de az InterRail Dominónak, illetve egyéb ifjúsági bérletnek, jegynek köszönhetően sok a 26 éven aluli fiatal. A célállomások tekintetében legtöbben Bécsbe, Pozsonyba, valamint romániai városokba utaznak, de a kedvezményeknek köszönhetően Bécsújhely, Graz és Hamburg is egyre népszerűbb.
Az idei nyár egyik legjobb ajánlata az osztrák ifjúsági hálózati bérlet, amely 39,9 euróba (10 ezer forint) kerül, és az osztrák állami vasúttársaság (ÖBB) teljes hálózatán korlátlanul lehet vele utazni egy hónapon keresztül. Bécs a Sparscheine Fortuna Tickettel már 2999 forintért elérhető Budapestről, két és fél óra alatt. Az elmúlt időszakban a német vasúttársaság együttműködésével megvalósult a közvetlen Budapest-Hamburg járat, Berlin pedig Euronight vonattal már 12 500 forintos retúrjeggyel elérhető, adta hírül a Világgazdaság.
Olcsó nyári jegyekkel csábít utazásra a MÁV
Még több kedvezménnyel igyekszik felvenni a versenyt az egyre kapósabb fapadosokkal szemben a MÁV Rt. A cég a nyári főszezonban így is csak nemzetközi utasforgalmának szinten tartásában reménykedhet. Helyzetét a fokozódó jegyhamisítás is nehezíti, írja a Világgazdaság.