A tenderen a Saatchi & Saatchin kívül a TBWA Worldwide, a Rainey Kelly Campbell Roalfe/Y&R és a független Siltanen/Keehn ügynökség indult. A Leo Burnett az utolsó prezentáció előtt visszalépett. A NOB hirdetéseinek kreatív terveit 1999 óta a TBWA készítette.
A NOB tervei szerint a Saatchi & Saatchi gondozásában készülő olimpiai hirdetések megőrzik az "Celebrate humanity" fősort, amelyet a TBWA vezetett be 2000-ben a NOB televíziós szpotjaiban és amely olyan olimpiai értékeket állít a középpontba, mint a bátorság és a bajtársisság.
A reklámtender kiírására azután került sor, hogy Jacques Rogge - aki 2001-ben átvette a NOB elnöki pozícióját Juan Antonio Samaranch-tól - az egész szervezetet átfogó, a források felhasználását érintő vizsgálatokat indított- idézi az Adweek Michael Paynet a NOB marketing igazgatóját.
Olimpiai győztes a Saatchi & Saatchi
A Saatchi & Saatchi nyerte meg három másik ügynökség előtt a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) globális kreatív feladataira kiírt tenderét - tájékoztat az Adweek.com.