A kabinet új gazdasági modellt épít, amelynek a kedvezményezettjei közé fog tartozni a Coca-Cola is - mondta beszédében a kormányfő. Hozzátette: ahhoz a nemzedékhez tartozik, amelynek a Coca-Cola nem csak egy dobozzal és a benne lévő itallal egyenlő, Coca-Colát inni ugyanis azt jelentette, hogy egy rövid időre, "legalább egy korty erejéig" az ember a nyugati világhoz tartozott.
Orbán Viktor hangsúlyozta, ritkán fordul elő, hogy Magyarország szövetséget tud kötni egy olyan céggel, amelynek története legendává vált. A Coca-Cola magyarországi beruházásainak értéke mára meghaladta a százmilliárd forintot, a cég 1250 családnak ad kenyérkereseti lehetőséget, 2011-ben pedig nyolcmilliárd forint volt az exporteredménye - sorolta a miniszterelnök.
Hangot adott azon véleményének is, miszerint több mint kockázatos csak szolgáltatásra, turizmusra és ingatlanpiacra építeni egy felzárkózni akaró ország gazdaságát, ezért "nekünk termelésre van szükségünk", amelyhez beruházás kell, ahhoz pedig tőketulajdonosok, cégek. Ők profitra tesznek szert Magyarországon - folytatta -, "de mi nem vagyunk kommunisták, hogy másoktól irigyelnénk a jól megérdemelt, munkával előállított profitjukat".
"Ha a magyar ember úgy érzi, át akarják vágni, akkor azonnal becsukja az ajtót. Ha úgy látja, hogy valaki jó szándékkal érkezik, azt meg behívja a házba" - véleménye szerint ez a filozófia jellemzi azt a megállapodást is, amelyet a kormány kötött a Coca-Cola HBC Magyarországgal.
"Az európai válság kikényszerítette átalakulás miatt lassan közhelyszámba megy a nemzetközi politikában az a mondat, hogy a világ többé már nem lesz olyan, mint a válság előtt volt. Az azonban biztos, hogy ha csak egy dolog is marad abból a régi világból, ami ott lesz a jövőben is, az a Coca-Cola" - fejtette ki a miniszterelnök, aki - utalva az üdítőital titkos receptjére - úgy vélekedett: fantasztikus teljesítmény és a legnagyobb elismerésre méltó az az újítás, "hogy összevegyítenek valamit valamivel (...), azt felhígítják, és utána az egész világon megitatják".
Végül megjegyezte, hogy szerinte a Coca-Cola legjobb kampánygépezete a kommunista rendszer volt, mert semmilyen szakértő nem képes olyan maradandó kampányszövegeket kitalálni, mint ahogyan a kommunista propaganda támadta a Coca-Colát. "A Coca-Cola Magyarországon fantasztikus karriert futott be: tiltott ital volt, aztán átkerült a tűrt kategóriába, most pedig Magyarország a saját gazdasági reményeinek egy részét is a Coca-Cola itt működő gyárához fűzi" - zárta beszédét a kormányfő.
Tarsoly József, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy cégük az ország egyik legnagyobb élelmiszer-ipari vállalkozásává fejlődött, teljes kapacitásuk pedig az új gyártósorral 350 ezer palack per órára növekszik, vagyis egy másodperc alatt száz palack üdítőt tudnak gyártani, így egy nap alatt minden magyar lakosnak készítethetnek egy italt.
Dimitris Lois, a 28 országot átfogó Coca-Cola Hellenic cégcsoport vezérigazgatója köszönetet mondott a kabinetnek azért a külön figyelemért, amelyben a vállalatot részesíti. Hozzátette, tárgyalásukon Orbán Viktor arról biztosította őt, hogy Magyarországon mind a politikai, mind pedig a gazdasági környezetben stabilitásra, megbízhatóságra számíthatnak.
A megállapodás aláírása után a miniszterelnök felavatta Magyarország legnagyobb kapacitású, fémdobozos üdítőitalokat előállító gyártósorát. A berendezés óránként 110 ezer darab üdítőital gyártására alkalmas, és a magyar kereslet kielégítésén túl várhatóan húsz európai ország piacát fogja ellátni termékeivel.
A vállalat tájékoztatása szerint ezzel a kétmilliárd forintos magánberuházással a gyártósor teljes kihasználtsága esetén akár meg is duplázódhat a cég által 2011-ben elért nyolcmilliárd forint értékű export.
A szerződés célja a vállalat hosszú távú magyarországi jelenlétének támogatása, valamint további beruházásainak ösztönzése, elősegítve ezzel az ország versenyképességének javulását - olvasható a helyben kiosztott sajtóközleményben.
A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. az athéni központú, 28 országot átfogó Coca-Cola Hellenic csoport tagja. A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozó üzemet és tíz regionális elosztó központot működtető vállalat 1250 dolgozót foglalkoztat, teljes tevékenysége során pedig csaknem 17 ezer embernek biztosít munkát. A társaság az egyik legjelentősebb magyar élelmiszer-feldolgozó, termékeit 22 országba exportálja, és 2011-ben mintegy 17 milliárd forint adót fizetett Magyarországon. Az üdítőitalok előállításához használt alapanyagok mintegy kétharmadát belföldi szállítók biztosítják. A cég eddig több mint 110 milliárd forintot fordított magyarországi gyártókapacitásának kialakítására és fejlesztésére.
MTI