Az országos partnerhálózat kiépítése már megtörtént, 13 vállalattal kötöttek együttműködési megállapodást. Helyi szinten működő informatikai cégeket választottak a programba, amelyeknek a portfóliója kiegészül a Synergon megoldásaival is. Ez a lépés lehetővé teszi azt is, hogy Budapest és környéke mellett országosan is elérhessék az új stratégiában kiemelt célpontként kezelt kis- és középvállalatokat (kkv). A kkv-szektor felértékelődését mutatja, hogy létrehoztak egy ezt a szegmenst célzó értékesítési ágazatot is.
A tisztán technológiai cég szerepköréből kilépve új területek felé nyitnak, így például szerepet vállalnának a virtuális mobilszolgáltatás infrastrukturális feltételeinek kiépítésében és részben a szolgáltatásban is, valamint az áramhálózaton történő távközlési szolgáltatások megvalósításában.
Egy jól átgondolt, sikeresen megvalósított stratégiára szüksége is van az elmúlt egy évben tulajdonos-, majd többszöri vezérigazgató-váltást megélő cégnek az első negyedéves eredmények alapján. A Synergon az egy évvel korábbihoz képest 1,8 milliárd forintos bevételcsökkenésről, valamint 386 milliós veszteségről számolt be csoportszinten az első három hónapra vonatkozóan. A cégvezetés várakozásai szerint egyébként az átalakítás negatív hatásai még a második negyedévben is érezhetők lesznek - mondta el Lazarovits Márk, a vállalat vezérigazgatója. A teljes évre az anyavállalatnál 15 milliárd forintos forgalom mellett százmilliós üzemi eredménnyel számolnak.
Az új stratégia megvalósításához a tulajdonosok is támogatják a Synergon jelenlegi menedzsmentjét. Jól látható, hogy milyen irányba indult el a vállalat, és az új stratégia már az utolsó negyedévben pozitív eredményeket hozhat - mondta el a Világgazdaságnak Albrecht Ottó, a cégben meghatározó tulajdonrészt birtokló Cashline Befektetési Zrt. tulajdonosa.