3p

Az Est Média beadványa miatt a Sanoma ZRt. nem használhatja induló magazinjánál a Junior nevet, mivel a szó és annak grafikai megjelenítése - a kulturális miniszter szerint - alkalmas a fogyasztók megtévesztésére. A döntésre reagáltak lapunknak a felek és kiderült, a vita nem befolyásolta a médiavállalatok közti viszonyt.

Nincs harag (mfor illusztráció)

"Elégedettek vagyunk a döntéssel, de itt nem cég és cég között van háború" - hangsúlyozta az mfor.hu-nak Béres Szilárd az Est Média kereskedelmi igazgatója. Majd hozátette: "A két vállalat között ennek ellenére jó a kapcsolat, a Sanoma ZRt. más kiadványaival jelenleg is együttműködésben állunk".

A cégek között nem először alakult ki nézeteltérés egy kiadvány neve miatt. Béres szerint azonban a Junior miatti érdekellentétektől eltekintve üdvözlik a piacon a gyermekeknek szóló új National Geographic természettudományos magazint, sőt az igazgató szerint a későbbiekben nem kizárt egy együttműködés sem a két lap között.

A Sanoma ZRt. képviseletében Czingráber Eszter lapigazgató ugyanakkor teljességgel elfogadhatatlannak és jogszerűtlennek ítéli a határozatot, ezért bírósági útra terelik az ügyet, de ezúttal nem akarják megvárni az ítéletet. Most a legfontosabb feladat új nevet találni a kiadványnak. Az új lapcímhez viszont hozzá kell járulnia az anyacégnek is, mivel a licenszszerződés csak a Junior névre szólt.

Az Est Média legfőbb érve az ügyben az volt, hogy lépésükkel a Junior brandet védik, ami 10 év munkája és komoly marketingköltség a cégnek. Czingráber szerint ugyanakkor számos olyan sajtótermék kapható Magyarországon, amelynek nevében ugyanaz a szó szerepel (pl. Otthon), és utalt egy utazási magazinra is, amely címében viszont a junior szó szerepel. A kulturális tárca lapnyilvántartási adatai szerint pedig több időszaki kiadvány címében is megtalálható a junior kifejezés.

Béres Szilárd erre úgy reagált lapunknak, hogy jelenleg nem tudnak olyan állandó kiadványról, amelynek nevében használatos lenne ez a szó, de utána fognak nézni. A National Georgraphic Kids magazinokat egyébként - a híresztelésekkel ellentétben - nem zúzták be, és egyelőre nem is tervezik. A Sanoma egyelőre nem foglalkozik az NGJ kiadvány miatti anyagi kár összegzésével, de az erkölcsi kár vitathatatlan - mondta el lapunknak Czingráber Eszter.

Körte Ildikó

Kapcsolódó anyagok:
Összecsaptak itthon a médiaóriások
Alulmaradt a Sanoma az Est Médiával szemben
Flyerz kontra Pesti Est: programajánlók háborúja

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!