
"Elégedettek vagyunk a döntéssel, de itt nem cég és cég között van háború" - hangsúlyozta az mfor.hu-nak Béres Szilárd az Est Média kereskedelmi igazgatója. Majd hozátette: "A két vállalat között ennek ellenére jó a kapcsolat, a Sanoma ZRt. más kiadványaival jelenleg is együttműködésben állunk".
A cégek között nem először alakult ki nézeteltérés egy kiadvány neve miatt. Béres szerint azonban a Junior miatti érdekellentétektől eltekintve üdvözlik a piacon a gyermekeknek szóló új National Geographic természettudományos magazint, sőt az igazgató szerint a későbbiekben nem kizárt egy együttműködés sem a két lap között.
Az Est Média legfőbb érve az ügyben az volt, hogy lépésükkel a Junior brandet védik, ami 10 év munkája és komoly marketingköltség a cégnek. Czingráber szerint ugyanakkor számos olyan sajtótermék kapható Magyarországon, amelynek nevében ugyanaz a szó szerepel (pl. Otthon), és utalt egy utazási magazinra is, amely címében viszont a junior szó szerepel. A kulturális tárca lapnyilvántartási adatai szerint pedig több időszaki kiadvány címében is megtalálható a junior kifejezés.
Béres Szilárd erre úgy reagált lapunknak, hogy jelenleg nem tudnak olyan állandó kiadványról, amelynek nevében használatos lenne ez a szó, de utána fognak nézni. A National Georgraphic Kids magazinokat egyébként - a híresztelésekkel ellentétben - nem zúzták be, és egyelőre nem is tervezik. A Sanoma egyelőre nem foglalkozik az NGJ kiadvány miatti anyagi kár összegzésével, de az erkölcsi kár vitathatatlan - mondta el lapunknak Czingráber Eszter.
Körte Ildikó
Kapcsolódó anyagok:
Összecsaptak itthon a médiaóriások
Alulmaradt a Sanoma az Est Médiával szemben
Flyerz kontra Pesti Est: programajánlók háborúja