2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem csak a divatcikkek területén fog a következő hónapokban egymással versenyezni a Prada és a Salvatore Ferragamo, a cégek ugyanis versenyt futnak egymással a befektetők kegyeiért is. Mindkét társaság részvényeit a következő hónapokban kívánják bevezetni a tőzsdére.

A Prada és a Salvatore Ferragamo is tőzsdei kibocsátásra készül, legalábbis a cégekhez közelálló források szerint. A vállalatok tulajdonosai állítólag a részvények 20-30 százalékát értékesítenék. A jólértesültek szerint a tranzakciókat a Goldman Sachs, a Merrill Lynch és az olasz Mediobanca készíti elő.

Mindkét divatház családi tulajdonban van, és csak a közelmúltban szánták rá magukat a tőkepiaci megjelenésre. Beárnyékolhatja ugyanakkor a terveket az elmúlt hónapokban eszkalálódó hitelválság, amelynek hatására a nemzetközi tőkepiacok lejtőre kerültek. Így megkérdőjeleződhet a cégek előzetes árazása is, amely szerint a luxuscikkgyártók várható nyereségének harmincszorosa lehet az értékük.

Miközben a firenzei Ferragamo kapcsán 1 milliárd euróra becsülik a cég kapitalizációját, megoszlik ugyanakkor az elemzők véleménye a Prada árát illetően, hiszen a 76 millió dolláros nyereséget elérő társaságot 2006-ban az Intesa SanPaolo tavaly 2 milliárd euróra értékelte, amikor 5 százalékos részesedést szerzett a divatcégben. Ma azonban szerintük 3,5 milliárdot ér, ami a korábbinál gyorsabb növekedést feltételez.

Ennek megvan ugyanakkor a reális esélye, hiszen az olasz luxusmárkák iránt az elmúlt időszakban komoly érdeklődés mutatkozik az egyre nagyobb számú tehetős kínai, orosz és indiai körökben.

Érdekesség, hogy száz éves múltra tekint vissza a divatcégek versenyfutása, a két vállalkozás a legrégibb olasz divatláncok közé tartozik. Kezdetben mindkét cég bőráruk készítésével kezdte, amelyhez képest a Prada termékskálája és nemzetközi hírneve az elmúlt évtizedekben jóval szélesebb lett, mint a Ferragamoé. Igaz, ehhez a milánói cég ambiciózus marketingtevékenysége is hozzájárult, hiszen a vitorlázás Forma-1-étől, az Amerika-kupától kezdve számos művészeti és közéleti tevékenységen megjelentek támogatóként.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!