A Prada és a Salvatore Ferragamo is tőzsdei kibocsátásra készül, legalábbis a cégekhez közelálló források szerint. A vállalatok tulajdonosai állítólag a részvények 20-30 százalékát értékesítenék. A jólértesültek szerint a tranzakciókat a Goldman Sachs, a Merrill Lynch és az olasz Mediobanca készíti elő.
Mindkét divatház családi tulajdonban van, és csak a közelmúltban szánták rá magukat a tőkepiaci megjelenésre. Beárnyékolhatja ugyanakkor a terveket az elmúlt hónapokban eszkalálódó hitelválság, amelynek hatására a nemzetközi tőkepiacok lejtőre kerültek. Így megkérdőjeleződhet a cégek előzetes árazása is, amely szerint a luxuscikkgyártók várható nyereségének harmincszorosa lehet az értékük.
Miközben a firenzei Ferragamo kapcsán 1 milliárd euróra becsülik a cég kapitalizációját, megoszlik ugyanakkor az elemzők véleménye a Prada árát illetően, hiszen a 76 millió dolláros nyereséget elérő társaságot 2006-ban az Intesa SanPaolo tavaly 2 milliárd euróra értékelte, amikor 5 százalékos részesedést szerzett a divatcégben. Ma azonban szerintük 3,5 milliárdot ér, ami a korábbinál gyorsabb növekedést feltételez.
Ennek megvan ugyanakkor a reális esélye, hiszen az olasz luxusmárkák iránt az elmúlt időszakban komoly érdeklődés mutatkozik az egyre nagyobb számú tehetős kínai, orosz és indiai körökben.
Érdekesség, hogy száz éves múltra tekint vissza a divatcégek versenyfutása, a két vállalkozás a legrégibb olasz divatláncok közé tartozik. Kezdetben mindkét cég bőráruk készítésével kezdte, amelyhez képest a Prada termékskálája és nemzetközi hírneve az elmúlt évtizedekben jóval szélesebb lett, mint a Ferragamoé. Igaz, ehhez a milánói cég ambiciózus marketingtevékenysége is hozzájárult, hiszen a vitorlázás Forma-1-étől, az Amerika-kupától kezdve számos művészeti és közéleti tevékenységen megjelentek támogatóként.