A fél éves előkészítő munka után létrejött együttműködésről a két társaság képviselői január 18-án 2012-ig szóló szerződést írtak alá a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban (GKM). A szállítmányozóként közreműködő Far East Land Bridge Ltd. szervezi a logisztikai láncot a teljes útvonalon, és tartja a kapcsolatot a megbízókkal, tudatta közleményben lapunkkal a GKM.
A GYSEV Zrt. a vasúti infrastruktúra használatára a MÁV Zrt-vel szerződött, bizonyos logisztikai szolgáltatásokat pedig a MÁV Cargo Zrt.-től és a ZaLoRaSZ Zrt.-től (Záhony Port) vásárol.
Heti egy vonat jön majd
A kezdeti időszakban heti egy vonat indítására van reális esély. A szerelvények maximális hossza akár 750 méter, össztömege pedig 2500 tonna is lehet. Az első vonat már el is indult Kínából, jelenleg Oroszországban jár, s várhatóan január 21-ig megérkezik Záhonyba.
A kelet-európai rendszerváltás, azaz 1990 előtt még jelentős mennyiségű áru jutott el vasúton Kínából Nyugat-Európába. Az utóbbi másfél évtizedben ez a típusú forgalom gyakorlatilag megszűnt, ám most a GYSEV Zrt. részvételével újraéledni látszik.
Ezermilliárd dollárnyi áru exportra
A lehetőségek nagyságát jelzi, hogy a rohamosan fejlődő kínai gazdaság tavaly már több mint ezermilliárd dollár értékű árut exportált.
Egyik legnagyobb piacának az Európai Unió számít, egyedül Németországban 41 milliárd dollárnyi kínai áru talált gazdára. Jelenleg túlnyomó részük tengeri útvonalon érkezik Nyugat-Európába.
Mint ismert, az üzletet megszerző GYSEV és a Rail Cargo Austria (RCA) közös konzorciuma a közelmúltban vásárolta meg a MÁV áruszállítási üzletágát, a MÁV Cargót. Gustav Poschalko, az RCA igazgatósági tagja akkor kiemelte: várakozásaik szerint hosszú távon az Európai Unió és Távol-Kelet közötti árufuvarozásban a hajó mellett a vasúti forgalom is egyre nagyobb szerepet kap majd.
Menedzsment Fórum