[ajanlo=192][igazitas=left/]David Stern, a szövetség mindenható menedzsere a Bloomberg hírügynökségnek azt nyilatkozta: nincs semmi kétsége egy ilyen üzlet nyélbe ütését illetően, egyedül az ár lehet kérdéses.
Mindezt annak fényében jelentette ki az NBA vezetője, hogy - a 2004-es szezonban kötött szerződés értelmében - ugyan a Reebok a liga csapatainak ruhaszállítója, ám a sportszergyártónak még a logóját sem tüntetik fel a trikókon vagy a nadrágokon.
Az üzlet csábító ereje ugyanakkor óriási, hiszen már egy márkajelzés feltüntetése is százmilliós üzletet jelenthet. A tengerentúlon a négy fő sport közül egyben, a legnépszerűbbnek számító amerikai foci bajnokságban (NFL) a játékosok ruházatán ott virít a Reebok logója.
Más anyagilag vonzó példák is amellett szólnak, hogy érdemes a mezeket a hirdetők rendelkezésére bocsátani. A baseball liga a 2004-es szezont például Japánban kezdte, és a szigetországi meccsen összecsapó két népszerű csapat, a New York Yankees és a Tampa Bay játékosai hozzávetőleg 10 négyzetcentiméteres reklámot viseltek ruházatukon. Az egyszeri esetért a ligának a Ricoh irodaszergyártó vállalat, amelynek nevét a játékosok mezükön viselték, 10 millió dollárt fizetett.
A "kosarasok" esetében további ösztönző lehet, hogy a csapatok tulajdonosai folyamatos nyomás alatt tartják a Michael Jordan visszavonulása óta új példaképet kereső bajnokság szervezőit. A franchise jogok birtokosai számára ugyanis minden alternatív bevétel, amely ellensúlyozza a lanyhább érdeklődés miatti bevételkiesést, elfogadható.
Nem véletlen, hogy a Dallas Mavericks szabadszájú tulajdonosa kijelentette: "Természetesen a mezszponzoráció mellett vagyok, a lényeg, hogy mielőbb üssék nyélbe az üzletet."
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok
A Nokia az NBA hivatalos mobiltelefonja
Baseball játékosokat szponzorál a Reebok
Az adidas megtalálta Kobe Bryant utódját
Kétszázmilliós névadás
Félmilliárdos ruhapénz
Reklámfelület lehet az NBA kosarasok meze
Az USA-ban, ahol a reklámok mindent elárasztanak, mostanában fedeznek fel olyan potenciális reklámfelületeket, amelyek Európában már jó ideje használnak. A National Basketball Association (NBA), amely az észak-amerikai kosárlabda-bajnokság csapatainak reklámértékesítését tartja a kezében, a legfrissebb hírek szerint hajlik arra, hogy a játékosok mezén hirdetéseket helyezzenek el.