2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az USA-ban, ahol a reklámok mindent elárasztanak, mostanában fedeznek fel olyan potenciális reklámfelületeket, amelyek Európában már jó ideje használnak. A National Basketball Association (NBA), amely az észak-amerikai kosárlabda-bajnokság csapatainak reklámértékesítését tartja a kezében, a legfrissebb hírek szerint hajlik arra, hogy a játékosok mezén hirdetéseket helyezzenek el.

[ajanlo=192][igazitas=left/]David Stern, a szövetség mindenható menedzsere a Bloomberg hírügynökségnek azt nyilatkozta: nincs semmi kétsége egy ilyen üzlet nyélbe ütését illetően, egyedül az ár lehet kérdéses.

Mindezt annak fényében jelentette ki az NBA vezetője, hogy - a 2004-es szezonban kötött szerződés értelmében - ugyan a Reebok a liga csapatainak ruhaszállítója, ám a sportszergyártónak még a logóját sem tüntetik fel a trikókon vagy a nadrágokon.

Az üzlet csábító ereje ugyanakkor óriási, hiszen már egy márkajelzés feltüntetése is százmilliós üzletet jelenthet. A tengerentúlon a négy fő sport közül egyben, a legnépszerűbbnek számító amerikai foci bajnokságban (NFL) a játékosok ruházatán ott virít a Reebok logója.

Más anyagilag vonzó példák is amellett szólnak, hogy érdemes a mezeket a hirdetők rendelkezésére bocsátani. A baseball liga a 2004-es szezont például Japánban kezdte, és a szigetországi meccsen összecsapó két népszerű csapat, a New York Yankees és a Tampa Bay játékosai hozzávetőleg 10 négyzetcentiméteres reklámot viseltek ruházatukon. Az egyszeri esetért a ligának a Ricoh irodaszergyártó vállalat, amelynek nevét a játékosok mezükön viselték, 10 millió dollárt fizetett.

A "kosarasok" esetében további ösztönző lehet, hogy a csapatok tulajdonosai folyamatos nyomás alatt tartják a Michael Jordan visszavonulása óta új példaképet kereső bajnokság szervezőit. A franchise jogok birtokosai számára ugyanis minden alternatív bevétel, amely ellensúlyozza a lanyhább érdeklődés miatti bevételkiesést, elfogadható.

Nem véletlen, hogy a Dallas Mavericks szabadszájú tulajdonosa kijelentette: "Természetesen a mezszponzoráció mellett vagyok, a lényeg, hogy mielőbb üssék nyélbe az üzletet."

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok
A Nokia az NBA hivatalos mobiltelefonja
Baseball játékosokat szponzorál a Reebok
Az adidas megtalálta Kobe Bryant utódját
Kétszázmilliós névadás
Félmilliárdos ruhapénz

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!