3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Pénteken egy Wizz Air 320-as repülőgép átadásával ünnepelte a Lufthansa Technik magyarországi történetének századik repülőgép-nagyjavítását. A 350 főt foglalkoztató cég a jövőben a kisebb karbantartási munkák és az új generációs Boeing 737-esek javítása generálta piac felé nyitna, és - a magyar kormánnyal együttműködve - hajlandó lenne repülőgép-szerelők képzésébe invesztálni. A piac bővülésével akár száz új munkahely is keletkezhet. Mfor.hu tudósítás.

Amennyiben a piac a várakozások szerint fejlődik, akár száz fővel is bővülhet a jelenleg 350 dolgozót foglalkoztató budapesti üzem, mondta el egy pénteki sajtótájékoztatón Thomas Stüger, a Lufthansa Technik AG repülőgép karbantartási üzletág elnök-vezérigazgatója. Ezt szem előtt tartva a társaság együttműködést kezdeményez a magyar kormánnyal és az oktatási intézményekkel, hogy ki tudja elégíteni a szakemberek iránti növekvő keresletet. "Hajlandóak vagyunk invesztálni a repülőgép-szerelők szakképzésébe" - tette hozzá Marek Wernicke, a Lufthansa Technik Budapest Kft. vezérigazgatója.

A társaság az első években elsősorban nagyjavításokat vállalt, az elmúlt esztendőkben azonban éves és forgalmi karbantartásokra is kibővítette tevékenységét, és a jövőben is ilyen irányba szeretne terjeszkedni. A megrendelések fele a Lufthansától, másik fele egyéb légitársaságoktól, így - többek között - az Austrian Airlinestól, a BMI-től és az Easyjettől érkezik, a Wizz Air pedig az összes javítási és karbantartási munkát a Lufthansa Technikre bízza.

A fapados légitársaság hivatalosan pénteken átadott A320-asa volt egyébként a századik repülőgép, amely nagyjavításon esett át a karbantartó bázis 2001-es indulása óta. A vállalat eddig 42 Airbus A320-as és 58 Boeing 737-es nagyjavítását végezte el, a jövőben pedig az új generációs 737-esek karbantartását is vállalná.

A Lufthansa Technik - amely a csaknem 12 ezer négyzetméteres területen fekvő hangárokat a magyar államtól bérli - eddig összesen 20 millió eurót (5 milliárd forintot) fektetett a budapesti bázisba. Fennállása óta összesen 120 millió euró (30 milliárd forint) bevételre tett szert, ezen belül 2006-ban 30 millió euróra rúgott a forgalma. A vezetők elmondása szerint a vállalat eddig minden évben nyereséges volt.

A 15 százalékban a Malév Zrt., 85 százalékban a Lufthansa birtokában lévő társaság egy repülőgép átlagosan kétmillió euróba kerülő nagyjavítását jelenleg 20-30 munkanap (mintegy 15-20 ezer munkaóra alatt) végzi el. A hatékonyság javulását jelzi, hogy induláskor ez még mintegy nyolcvan napot vett igénybe, emelte ki Marek Wernicke.

W. B.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!