2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Egyesült Államokat is elérte az a trend, hogy a mobilszolgáltatók márkáik erősítése érdekében a gyártó cég helyett saját nevükkel "díszített" készülékekkel árulnák az előfizetéseket. Ázsiában és Európában már több nagy szolgáltató is sikerrel alkalmazta a módszert.

Az Egyesült Államokat is elérte az a trend, hogy a mobilszolgáltatók márkáik erősítése érdekében a gyártó cég helyett saját nevükkel „díszített” készülékekkel árulnák az előfizetéseket. Ázsiában és Európában már több nagy szolgáltató is sikerrel alkalmazta a módszert.

Idén októberben az amerikai T-Mobile egy Sidekick nevű készülékkel jelent meg, amely email-üzenetek küldésére és fogadására is alkalmas, számol be a New York Times. A telefont a Sharp gyártja, de kizárólag T-Mobile márkajelzés található rajta. Szintén ez év augusztusában a Sprint egy koreai cég gyártmányát dobta piacra a saját neve alatt.

Őket várhatóan a többiek is követik majd, vélik a piaci elemzők, mivel az amerikai szolgáltatók régóta szerettek volna nagyobb beleszólást a telefonokba épített funkciók terén. Ha pedig közvetlenül a névtelen délkelet-ázsiai gyártókkal dolgoztatnak, az konkrét piaci előnnyé kovácsolódik, és a költségeket is csökkenti.

Ez a stratégia ugyanakkor veszélyezteti a gyártókkal kialakított hosszú távú és gyümölcsöző kapcsolatokat. Az öt legnagyobb amerikai szolgáltató összesen körülbelül 12 milliárd dollárért vásárol évente a gyártók valamelyikétől. Ráadásul a fogyasztókat sem könnyű már átszoktatni. Kutatások igazolják, hogy új telefon vásárlása esetén milyen nagy szerepe van a gyártó márkanevének a választásban. Egyet azonban el kell ismerni: a szolgáltatók és gyártók közti kapcsolat dinamikája egyre inkább a speciális modellek irányába mutat, amelyekkel a gyártók minél inkább igyekeznek megfelelni egy adott szolgáltató szigorú követelményeinek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!