Az Egyesült Államokat is elérte az a trend, hogy a mobilszolgáltatók márkáik erősítése érdekében a gyártó cég helyett saját nevükkel „díszített” készülékekkel árulnák az előfizetéseket. Ázsiában és Európában már több nagy szolgáltató is sikerrel alkalmazta a módszert.
Idén októberben az amerikai T-Mobile egy Sidekick nevű készülékkel jelent meg, amely email-üzenetek küldésére és fogadására is alkalmas, számol be a New York Times. A telefont a Sharp gyártja, de kizárólag T-Mobile márkajelzés található rajta. Szintén ez év augusztusában a Sprint egy koreai cég gyártmányát dobta piacra a saját neve alatt.
Őket várhatóan a többiek is követik majd, vélik a piaci elemzők, mivel az amerikai szolgáltatók régóta szerettek volna nagyobb beleszólást a telefonokba épített funkciók terén. Ha pedig közvetlenül a névtelen délkelet-ázsiai gyártókkal dolgoztatnak, az konkrét piaci előnnyé kovácsolódik, és a költségeket is csökkenti.
Ez a stratégia ugyanakkor veszélyezteti a gyártókkal kialakított hosszú távú és gyümölcsöző kapcsolatokat. Az öt legnagyobb amerikai szolgáltató összesen körülbelül 12 milliárd dollárért vásárol évente a gyártók valamelyikétől. Ráadásul a fogyasztókat sem könnyű már átszoktatni. Kutatások igazolják, hogy új telefon vásárlása esetén milyen nagy szerepe van a gyártó márkanevének a választásban. Egyet azonban el kell ismerni: a szolgáltatók és gyártók közti kapcsolat dinamikája egyre inkább a speciális modellek irányába mutat, amelyekkel a gyártók minél inkább igyekeznek megfelelni egy adott szolgáltató szigorú követelményeinek.
Menedzsment Fórum
Saját márkás telefonnal erősítenek az amerikai mobilszolgáltatók
Az Egyesült Államokat is elérte az a trend, hogy a mobilszolgáltatók márkáik erősítése érdekében a gyártó cég helyett saját nevükkel "díszített" készülékekkel árulnák az előfizetéseket. Ázsiában és Európában már több nagy szolgáltató is sikerrel alkalmazta a módszert.