3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Auchan Magyarország Kft. 6 százalékkal növelte forgalmát 2008-ban az előző évhez képest, és a válság ellenére a vásárlóik száma is emelkedett - mondta Jean-Paul Filliat, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.

A francia érdekeltségű hipermarketlánc magyarországi cége 11 áruházában 244 milliárd forint forgalmat realizált 2008-ban, miközben a vásárlók száma is nőtt: 2008-ban 32 milliónál is több pénztárblokkot adtak ki, amely 1,6 százalékos növekedést jelent 2007-hez képest. Az Auchan Magyarország előzőleg is 6 százalékos forgalombővüléssel számolt 2008-ra, szemben a 2007-es 5,6 százalékkal.

A vezérigazgató kiemelte: az eladott termékek száma is nőtt tavaly, és megközelítette a 780 milliót, ami azt mutatja, hogy a kiskereskedelmi forgalom folyamatos szűkülése ellenére is jól tartja pozícióit az Auchan.

A válság a fogyasztói szokásokban is változásokat idézett elő, így például a vásárlók inkább a kisebb kiszerelésű, és akciós termékeket keresik, valamint egyszerre kevesebbet vásárolnak - magyarázta a vezérigazgató. Hozzátette: az élelmiszerek területén ennek ellenére is könnyebb hozni az eredményeket, azonban a non-food szektort jobban érinti a válság, mivel az emberek elhalasztják a nagy értékű vásárlásokat.

A vezérigazgató arról is beszélt, hogy várhatóan szeptembertől az Auchan is saját márkás termékekkel jelentkezik a magyar piacon, nem tervezik azonban kisebb, városi szupermarketek megnyitását.

Az élelmiszer etikai kódexszel kapcsolatban elmondta: a "józan ész szerint" kell kezelni a jelenleg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata alatt álló kódexet, azonban minden olyan pontot, amely a termelők, a kereskedők és a vásárlók jó kapcsolatát szolgálja, életbe kell léptetni július elsejével.

A termelői, feldolgozói és kereskedői szakmai, valamint az érdekképviseleti szervezetek megbízottai április 9-én írták alá az élelmiszer etikai kódexet a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériumban (FVM).  kódex aláírásával július 1-jétől a magyar áru részesedése 80 százalékra emelkedik a nagy áruházláncok üzleteinek polcain a jelenlegi mintegy 75 százalékról.

Az Auchan csoport is stabil eredményeket ért el 2008-ban: a nettó forgalom 39,5 milliárd euró volt, ami 7,5 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az Auchan 2008-ban 60 új hipermarketet nyitott, és év végén 12 országban összesen 468 egységet üzemeltetett csaknem 180 ezer munkatárssal - mondta Jean-Paul Filliat. Az Auchan csoport 1996 óta van jelen Magyarországon, 2008-ban 11 hipermarketet üzemeltetett, 2009-ben nyitotta meg kapuit a maglódi áruház.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!