3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A CSR (vállalati felelősségvállalás) – a nemzetközi trendhez hasonlóan – egyelőre nem a vállalkozások alaptevékenységében jelenik meg, ám könnyen a jövő egyik sikertényezőjévé válhat - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Braun&Partners együttműködésében először készült ágazati felmérésből.

A kutatás egyik összefoglaló megállapítása az, hogy egyelőre az interjúalanyoknak csak kis része látja a társadalmi felelősségvállalást a vállalati stratégia tudatosan integrált elemének - összehangolt, a külső és belső érintetteket egyaránt figyelembe vevő, koordinált tevékenységnek. A vállalatvezetők, döntéshozók a fontolva haladó taktikát követik. Ennek valószínűleg az az oka, hogy Magyarországon a tudatos társadalmi felelősségvállalás még korai fejlődési szakaszban van, azaz most kezd a vállalatok tudatos működésében megjelenni. A vállalati döntéshozók érzik a nyomást az érintettek részéről, ám ezt a nyomást még nem érzik olyan erősnek, hogy azonnal reagálniuk kellene rá.

A nagy áttörés még előttünk van - derül ki a kutatásból. Különböző kezdeményezések, vállalati programok korábban is léteztek, ugyanakkor ezek általában a vezetők személyes elkötelezettségét vagy a külföldi tulajdonos elvárásait tükrözték. "A CSR az elmúlt évek során kezdett stratégiai szintre emelkedni és "a kutatás tanúsága szerint "feltehetően néhány éven belül megkülönböztető, versenyelőnyt biztosító tényezővé válhat" - mondta el Kozák Ákos, a GfK Hungária Piackutató Intézet igazgatója. "Az ezirányú tevékenységek többsége egyelőre adományozásra és különböző szponzorációkra korlátozódik, ám e paletta a jövőben várhatóan kiszélesedik."

Nincsenek lemaradva a magyar cégek a külföldiekkel szemben

Mindazonáltal a külföldi kutatások eredményeit vizsgálva érdekes a tény, miszerint a magyar vállalatok nincsenek jelentős lemaradásban a külföldi vállalatokhoz képest. Egy Németországban, 20 nagyvállalat megkérdezésével elvégzett felmérés során kiderült ugyanis, hogy bár a vállalatok többsége kiemelt figyelmet fordít a társadalmi felelősségvállalásra és fontos sikertényezőnek is tartja azt, közülük csupán háromról mondható el, hogy a társadalmi felelősség a stratégia és a menedzsmentfolyamatok integrált részét képezi. A társadalmi felelősségvállalás most kezd megjelenni nemzetközi szinten is a vállalatok alaptevékenységében.

"A hazai pénzügyi szektorban a fontolva haladó CSR tevékenység hátterében egyértelműen annak kommunikációjával kapcsolatos tartózkodás, az érintettek reakciójával kapcsolatos bizonytalanság húzódik meg - mondta el Braun Róbert, a Braun & Partners vezetője. Jellemző, hogy a CSR tevékenység nyilvános vállalásával kapcsolatban a vállalatok a "belülről kifelé haladás elvét követik": azaz először a belső kommunikációra helyezik a hangsúlyt, s csak a megvalósítás későbbi fázisában igyekeznek a többi érintettek, elsősorban az ügyfelek beleegyezését megnyerni.

A kutatásról

A GfK Hungária Piackutató Intézet és a Braun & Partners CSR Research együttműködésében elkészült az első ágazati felmérés, mely a pénzügyi szektorban tevékeny vállalkozások és intézmények társadalmi felelősségvállalás terén folytatott tevékenységéről szól.

A tanulmány 32 pénzügyi vállalkozás - bankok, biztosítók, kártyacégek, faktoringházak, befektetési tanácsadók, nyugdíjpénztárak, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) és a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) - képviselőivel készült mélyinterjúk eredményére épül.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!