A cég idén júliusban tovább erősítette pozícióit miután az irkutszki Baikal Beer Co. is a cég tulajdonába került. A vállalat nem sokkal azután megállapodott a Nyugat-Szibériában található Baikal Beer Co. megvásárlásáról is, az árról azonban egyik fél sem kívánt nyilatkozni. Tavaly a Baikal Beer piaci részaránya 0,6 százalékot tett ki Oroszországban, Szibériában pedig 13 százalékos szeletet tudhatott magáénak.
Az akvizíció révén a Heineken oroszországi sörgyártó kapacitása 0,5 millióval összesen 8,5 millió hektoliterre, piaci részesedése pedig 0,6 százalékra emelkedett. A társaság reményei szerint az üzlet már a 2006-os eredményekben is pozitívan érezteti hatását. A vállalat egyébként még július elején jelentette be, hogy megveszi a szentpétervári Stepan Razin sörgyárat is. A Heineken értékesítése évente 15-20 százalékkal bővül, és még az idén várhatóan bővíteni kell a gyártókapacitásokat is.
Sörbarát oroszok
Az elmúlt hat év gazdasági növekedése megtette a hatását: az orosz statisztikai hivatal adatai szerint a sörfajták forgalma az első félévben 14 százalékkal nőtt, a vodka és egyéb tömény szeszesitaloké pedig 4,2 százalékkal. Bár az oroszok "söréhsége" kapóra jön a gyártóknak, társadalmi szinten komoly problémákat okoz.
Oroszországban a sör egyre nagyobb népszerűségnek örvend, olyannyira, hogy a kormány már külön intézkedéseket foganatosított az extra fogyasztás visszaszorítására. A Duma tavaly nyár végén betiltotta a folyékony kenyér televíziós és rádiós reklámjait a délelőtti órákban, és egy tavalyi törvény szerint tilos a sör utcán, sportcentrumokban, valamint tömegközlekedési eszközön való árusítása és fogyasztása is.
Menedzsment Fórum
Sörre cserélték a vodkát az oroszok
A Heineken tavaly óta sorozatosan vásárolja fel az cégeket a lendületesen fejlődő orosz sörpiacon. A sörfajták forgalma ugyanis tavaly 14 százalékkal nőtt, míg a vodkáé csak 4,2 százalékkal.