4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hagyományosan február első vasárnapján tartják meg az amerikai futball legnagyobb ünnepét, a Super Bowlt, mely nem csupán a sportot szerető közvélemény számára fontos, de az amerikai televíziózás egyik legnagyobb pillanata is. A közvetítés évtizedek óta az év legnézettebb televízió műsora az Egyesült Államokban, ennek megfelelően a hirdetések ára is az egekbe tör. Mfor.hu háttér.

Ugyan az amerikai foci népszerűsége világszerte növekszik, a bajnokság döntője, a Super Bowl még napjainkban is elsősorban amerikai közönséget vonz, a nézők 80-90 százaléka az Egyesült Államokban él, így lehet az európai Bajnokok Ligája döntője a világ legnézettebb sporteseménye, míg a Super Bowl csupán a második helyet éri el ezen a listán, nem számítva az olimpiákat és a labdarúgó világbajnokságokat. A tavalyi döntőt 106,5 millió néző követte tavaly, míg a Barcelona Manchester United által vívott BL-döntőt 109 millióan nézték. A két esemény nézettsége jóval magasabb, mint a harmadik helyezett Forma 1 utolsó futama, melyet csupán 54 millióan követtek.

A legnézettebb amerikai televíziós program keretén belül hirdetni természetesen egyre drágább, idén 30 másodperc hirdetési idő értékesítése 2,8 és 3 millió dollár között hozhat a Green Bay Packers és a Pittsburgh Steelers csatáját közvetítő Foxnak. Nem meglepő, hogy a Super Bowl gyakran jelenti egy-egy hirdetési kampány kezdetét. Talán ezek közül a leghíresebb az Apple 1984-es, a Mac-et a nagyközönség számára bemutató filmje, mely csupán egyszer, a Super Bowl alatt került adásba, és ami több szempontból korszakalkotónak bizonyult.

A Budweiser Bud Bowl kampánya, mely több "évadot" is megélt, szintén a híresebb alkotások közé tartozik, hivatkozik rá a Simpson család is, és ’94 és ’96 között egyszerre szerepelt a reklámok között az eredeti hirdetés, és annak Beavis és Buttheades paródiája is. A Budweiser gyártója, az Anheuser-Busch InBev idén is vásárolt reklámidőt a döntőre.

Összecsapnak a luxusautók

A vasánap adásba kerülő hirdetési idő már korábban elkelt, a legnagyobb harc a luxusautók piacán várható, ahol a Toyota sorozatos visszahívásai miatt veszélybe kerülhet a Lexus trónja Amerikában (Lásd: Másfél év alatt 12 millió Toyotát hívtak vissza). A prémiumkategóriás autók piacán a világ többi területén vezető német márkák, az Audi, a Mercedes és a BMW is vásárolt reklámidőt a nagy meccsre. A verseny élességét nyilvánvalóvá teszi az Audi január 13-án indított reklámja, melyben a cég a Mercedesszel szemben határozza meg magát. A Super Bowlba szánt hirdetések felvezetésére mára már nem elegendő a televízió. A BMW a Facebookon indított nyereményjátékot, a Mercedes a Twittert használja az érdeklődés fokozására.

A tavalyi év után a Super Bowl hirdetések világába visszatérő Pepsi Co. hét 30 másodperces reklámszpotot is vásárolt, ezek közül 3 készül az NFL hivatalos itala, a Pepsi Max számára, 3 a társaság Doritos nevű ropogtatnivalóját reklámozza, míg a hetedik reklám által hirdetett márkáról még nem született döntés. Az első hat reklám esetében a készítők személye az igazán meglepő, ugyanis ezeket nem a társaság által felkért ügynökségek, vagy a vállalat marketingosztálya készíti, hanem a Crash the Super Bowl kampány keretében az internet felhasználói. A döntőbe jutott alkotások itt tekinthetőek meg.

Látható, hogy a 3 millió dollárba kerülő félperces hirdetés önmagában már nem elegendő az érdeklődés fokozására, és az új kísérletek az autógyártók vagy a Pepsi részéről remekül mutatják a közösségi média egyre inkább felértékelődő szerepét, akár egy olyan hagyományosnak mondható hirdetés esetében is, mint egy Super Bowl szünetében sugárzott reklám.

Az idei évben az említett cégeken kívül még megjelenik a meccs szüneteiben a Coca-Cola, a Hyundai vagy a Budweisert gyártó Anheuser-Busch. A Super Bowlt megszakítandó 15 film hirdetése is látható lesz, ezek közül 7-et a Paramount készített, de a Sony, a Universal vagy a Disney hamarosan megjelenő alkotásai is megjelennek a reklámok között.

A Super Bowl már régen több puszta sporteseménynél. A mérkőzést körítő show többször hasonló vagy nagyobb visszhangot váltott ki, mint a két csapat csatája. Ezek közül talán a 2004-es a leghíresebb, amikor Justin Timberlake mozdulata után lekerült Janet Jackson melltartója. Az idei évben Christina Aguilera énekli a himnuszt az eseményen, míg a félidei showról a Black Eyed Peas gondoskodik.

Kosztolányi Bálint

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!