2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Székesfehérvár önkormányzata és a befektető Biggeorge's-NV Zrt. szóbeli megállapodása értelmében a börgöndi repülőtér visszakerülhet a város tulajdonába, míg a vele szomszédés ipari parkot a két fél közösen fejlesztheti - jelentette be a város polgármestere vasárnap a börgöndi repülőnapon.

Cser-Palkovics András (Fidesz) elmondta, hogy hosszú hónapok óta folynak a tárgyalások az önkormányzat, az Albatrosz Repülőegyesület és a befektető között. Van remény arra, hogy a szeptemberi közgyűlés tárgyalhatja az írásbeli megállapodás tervezetét, és utána mindkét fél aláírhatja - tette hozzá. A városvezető hangsúlyozta, hogy a reptér tulajdonjoga visszaszállna az önkormányzatra, míg a terület másik részének, az ipari parknak a fejlesztésében a befektető és a város egyaránt érdekelt.

Székesfehérvár önkormányzata tavaly októberben döntött úgy, hogy visszakéri a börgöndi repülőtér területét a Biggeorge's-NV Zrt. befektető cégtől, mert évek óta nem történt érdemi előrelépés a repülőtér ügyében, az építkezést el sem kezdte az Alba Airport Kft. Azt kérték a cégtől, hogy a repülőteret és a mellette ipari parkká átminősített területet térítésmentesen adja vissza.

A székesfehérvári közgyűlés tavaly december 21-én mondta ki, hogy a börgöndi repülőtér befektetője szerződést szegett. Az akkori ülésen azért vették napirendre a témát, mert a felek közötti szerződésben lejártak a vállalkozás által vállalt határidők, és a cég szerződésmódosítási ajánlattal állt elő.

A börgöndi repülőtér egy korábbi katonai repülőtér helyén, 300 hektárnyi területen épült volna fel, az eredeti tervek szerint mintegy 15 milliárd forintos költséggel. A cég eredeti tervei szerint az Alba Airport lett volna a budapesti után az ország második legnagyobb légikikötője. A jobb kihasználtság és a biztosabb megtérülés érdekében a repülőtér mellett mintegy 110 hektáron üzleti és ipari parkot létesítettek volna. A repülőtér egy korábbi nyilatkozat szerint üzembe helyezésekor 300, a második ütemben tervezett logisztikai bázis és technológiai park létrehozása után további 700 munkahelyet biztosított volna. Az Alba Airport Kft. a székesfehérvári és az abai önkormányzat, illetve a Biggeorge's-NV Zrt. tulajdona.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!