2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Míg Európában az elmúlt évben tizenkét diszkont légitársaság tűnt el, addig a magyar légifuvarozási piacon egyelőre elmaradt a vérfürdő. Szakértők szerint azonban a légitársaságok itthon is a túlélésre játszanak, s ennek előbb-utóbb vesztesei lesznek, írja elemzésében a Népszabadság.

[ajanlo=101][igazitas=left/]A hazai légifuvarozási piac az uniós csatlakozás óta teljesen liberalizálódott, ám ez egyelőre csődöket nem, csupán olcsó repülőjegyeket, egymás ellen folytatott médiakampányokat és lobbicsatákat hozott. A konkurensek támadásaival kellett szembesülnie például a Wizz Airnek, amikor az easyJet indított médiakampányt ellene. Az első ferihegyi bázisú fapados, a SkyEurope megjelenésekor pedig épp a Malévet vádolta meg azzal, hogy akadályozza piacra kerülését: a diszkont-légitársaság hetekig csak Pozsonyon keresztül szállíthatta az utasokat, mivel itt nem kapott működési engedélyt.

Szakértők szerint hosszú távon az a cég lesz sikeres, amely képes finanszírozni a piacszerzést - ez egyet jelent az olcsó repülőjegyekkel és a veszteséges üzemeléssel. A felesleges kapacitások, a fapados légitársaságok okozta árnyomás és a magas kerozinárak mára ugyanis felemésztették a társaságok tartalékait, így a versenyképtelen, tőkehiányos légitársaságok halálra vannak ítélve.

A Népszabadság elemzője szerint noha a Malévnak egyelőre sikerült talpon maradnia, idén várhatóan eladják az üzemanyag-értékesítési üzletágat, és napirenden van a négy darab Bombardier CRJ-200-as repülőgép értékesítése is.

Bár a müncheni Monitor Group tanácsadó cég a fapadosoknál 27 százalékos, a hagyományos és a regionális légitársaságoknál 6 százalékos utasszám-növekedést valószínűsít idén, az európai repülési ipar egésze - a tavalyi 7,5 százalékos utasszám-növekedés ellenére - továbbra is veszteséges, írja a Népszabadság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!