2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Mint az várható volt, nem jött létre megállapodás a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV között az érdekképviseleti szerv sztrájkköveteléséről kedden a Herczog László közvetítő bevonásával megtartott egyeztetésen.

Holnap döntenek Gaskóék (MTI)

Gaskó István, a VDSZSZ elnöke szerint a munkáltató nem mozdult el korábbi álláspontjáról, a szakszervezet eddigi összes kompromisszumos javaslata "elhalt".

Ezzel egybehangzóan Zsoldos Marianna, a MÁV Zrt. humánerőforrás vezetője elmondta: álláspontjuk nem változott. A MÁV Cargo privatizációs bevételét a vasúttársaság fejlesztésére, beruházásra és hiteltörlesztésre fordítják.

Az MTI szerint a VDSZSZ elnöke utalt arra: mivel kedden lejár a sztrájkmoratórium, ezért a szakszervezet sztrájkbizottsága szerdán – a körülmények mérlegelése után – dönti el, mikor és hol folytat a következőkben sztrájkot.

Az egyeztetéseket közvetítő bevonásával szerdán 14 órakor folytatják a sztrájkkövetelésről, emellett - a szakszervezet indítványára - a munkabeszüntetés idején nyújtandó még elégséges szolgáltatásokról is megkezdődnek a tárgyalások, tette hozzá Gaskó István.

Mint ismert, a VDSZSZ február elsején hirdetett sztrájkot, amit aznap délben felfüggesztett, február negyedikén újrakezdett, február 7-én délben pedig ismét megszakított. Az érdekképviseleti szerv továbbra is azt szeretné elérni, hogy a sztrájkban érintett három társaság (MÁV Zrt., MÁV Start Zrt., MÁV Gépészeti Zrt.) munkavállalói kapjanak fejenként nettó 250 ezer forintot a Máv Cargo privatizációs bevételéből, illetve - az idei évre már megajánlott 6,9 százalék felett - további tíz százalékos, azaz összesen 16,9 százalékos bérfejlesztést kér a kiszervezett MÁV-társaságok (MÁV Start Zrt., MÁV-Trakció Zrt., MÁV Gépészet Zrt.) dolgozóinak.

Gaskó szerint előbbi követelés 35 ezer, utóbbi pedig 13-14 ezer vasutast érint; a VDSZSZ kompromisszumokra hajlandó, mind a követelések nagyságát, mind azok ütemezését tekintve.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!