Gaskó István, a VDSZSZ elnöke szerint a munkáltató nem mozdult el korábbi álláspontjáról, a szakszervezet eddigi összes kompromisszumos javaslata "elhalt".
Ezzel egybehangzóan Zsoldos Marianna, a MÁV Zrt. humánerőforrás vezetője elmondta: álláspontjuk nem változott. A MÁV Cargo privatizációs bevételét a vasúttársaság fejlesztésére, beruházásra és hiteltörlesztésre fordítják.
Az MTI szerint a VDSZSZ elnöke utalt arra: mivel kedden lejár a sztrájkmoratórium, ezért a szakszervezet sztrájkbizottsága szerdán – a körülmények mérlegelése után – dönti el, mikor és hol folytat a következőkben sztrájkot.
Az egyeztetéseket közvetítő bevonásával szerdán 14 órakor folytatják a sztrájkkövetelésről, emellett - a szakszervezet indítványára - a munkabeszüntetés idején nyújtandó még elégséges szolgáltatásokról is megkezdődnek a tárgyalások, tette hozzá Gaskó István.
Mint ismert, a VDSZSZ február elsején hirdetett sztrájkot, amit aznap délben felfüggesztett, február negyedikén újrakezdett, február 7-én délben pedig ismét megszakított. Az érdekképviseleti szerv továbbra is azt szeretné elérni, hogy a sztrájkban érintett három társaság (MÁV Zrt., MÁV Start Zrt., MÁV Gépészeti Zrt.) munkavállalói kapjanak fejenként nettó 250 ezer forintot a Máv Cargo privatizációs bevételéből, illetve - az idei évre már megajánlott 6,9 százalék felett - további tíz százalékos, azaz összesen 16,9 százalékos bérfejlesztést kér a kiszervezett MÁV-társaságok (MÁV Start Zrt., MÁV-Trakció Zrt., MÁV Gépészet Zrt.) dolgozóinak.
Gaskó szerint előbbi követelés 35 ezer, utóbbi pedig 13-14 ezer vasutast érint; a VDSZSZ kompromisszumokra hajlandó, mind a követelések nagyságát, mind azok ütemezését tekintve.
Menedzsment Fórum