A vád szerint a brit légitársaság 12 női alkalmazottjának szülésről való visszatérésük után csupán részmunkaidős munkaszerződést volt hajlandó felkínálni, s ez jelentősen visszavetette őket karrierjükben. A megállapodás szerint a dolgozókra a cég csupán a forgalmas időszakokban tartott igényt, s kizárólag a ténylegesen munkával töltött időszakot fizették ki nekik.
Egyikőjük arról panaszkodott, hogy még a fedélzeti személyzet vezetőjeként ment el gyereket szülni, visszatérése után viszont elvesztette posztját, s az időközben felvett új munkatársak elé kerültek a ranglétrán.
A British Airways megkérdőjelezte a légikisasszonyok vádjainak megalapozottságát és egyúttal azt, hogy a cég valójában mennyire határolta be karrierlehetőségeiket. Szerintük ugyanis az akkori munkaszerződésekre a szakszervezet is áldását adta, a vállalat informálta az alkalmazottakat annak feltételeiről, ráadásul egyes férfi kollégákkal is hasonló szerződéseket kötöttek.
A fenti rendszert egyébként még 1979 és 1984 között alkalmazta a brit légitársaság, számol be a Neue Zürcher Zeitung.
Elemzők az eset kapcsán rámutatnak arra, hogy az utóbbi időben elszaporodtak a szexuális diszkrimináció vádjával indított eljárások. Az elmúlt évben például 14 ezer alkalommal fordultak bírósághoz a sértettek, ami 76 százalékos növekedést jelez az előző évhez képest.
Az elhíresült esetek közé tartozik a Stéfanie Villalba magasrangú banki alkalmazott által indított per: ő szexuális diszkrimináció miatt 7 millió font kártérítést követel korábbi munkaadójától, Merrill Lynchtől.
A British Airways-ügyben a londoni bíróság várhatóan csak ősszel fog döntést hozni.
(Menedzsment Fórum)
Szexuális diszkrimináció miatt pereskednek a brit légikisasszonyok
A British Airways 12 női légikísérője a londoni munkaügyi bírósághoz fordult, mivel véleményük szerint munkaadójuk szexuálisan diszkriminálta őket. Nagy-Britanniában az utóbbi időben egyre több nő indít hasonló okból pert cége ellen.