A New York Times értesülései szerint a Metropolitan Transit Authority a támogatókon keresztül kíván plusz forrásokhoz jutni, a város infrastruktúrájának fejlesztéséhez. A lap szerint, amelyet a CNN Money idézett, több marketinges cég is érdeklődést mutat a terv iránt. A potenciális hirdetők közül az illetékes hivatal vezetője a Delta Airlines-t és a Niket említette név szerint.
Nem ez lenne persze az első eset, hogy vállalatok fizetnek a nevük viseléséért. Az USA-ban a a sportlétesítmények névadó szponzorálása 1973 óta létező marketingeszköz. Akkor történt ugyanis, hogy a Rich Foods élelmiszeripari konszern 1,5 millió dollárt adott, hogy a Buffalo Bills amerikaifutball-csapat otthonát 25 évre róla nevezzék el.
Azóta felpörögtek az események, és a 90-es években néhány klasszikustól eltekintve a magánkézben lévő létesítmények gazdái mindenből - így a névadásból is - megpróbálnak pénzt csinálni. Az elmúlt két évben számos névadó tűnt el a süllyesztőben, így az Enron, a Trans World Airlines (TWA) vagy a PSINet, ezért az üzemeltetők megpróbálnak kölcsönösen előnyös megoldásokkal előrukkolni. Számos esetben vállnak így a szponzorok a csapatok beszállítóivá, így volt rá példa, hogy a nevét viselő stadionban csak a Philips elektronikai termékei voltak megtalálhatók a villanykörtétől a kivetítőkig.
Az évezred végén, a 2000-es évek elején az ilyen típusú hirdetések lendülete némileg megtorpant, de tavaly például a Toyota 200 millió dolláros névadó szerződést kötött az NBA 90-es évek közepének sztárcsapatával, a Houston Rockets-szel. A szerződés értelmében a japán autógyár nevét fogja viselni a Rockets új csarnoka.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Szponzorált autóval közlekedő regényhősök
Kétszázmilliós névadás
Álszent az olimpiát támogató gyorsétterem-lánc
Szponzorokat vár a New York-i metró
A közlekedés finanszírozásának meglehetősen egyedi módját választja a helyi közlekedési vállalat, amely a hírek szerint hirdetőknek kívánja értékesíteni a város metróállomásainak, busz vonalainak, hídjainak és alagútjainak nevét.