Mint a filmstúdió vasárnap bejelentette, a Kim Dzsong Un észak-koreai diktátor elleni CIA-merényletről szóló filmet internetes forgalmazása első négy napján (szerdától szombatig) több mint kétmillió alkalommal töltötték le, ami 15 millió dollárt bevételt hozott. Ezzel a nemzetközi diplomáciai botrányt kavaró produkció lett minden idők legjövedelmezőbb online forgalmazott filmje a Sony Pictures esetében.
További 2,8 millió dollár bevételt hozott a vetítés az arra vállalkozó 331 független filmszínházban: egymillió dollár értékben váltottak rá jegyet az első napon, csütörtökön, és további 1,8 millió dollárért a következő három napban. A filmnek nagy ismertséget hozott a gyártó elleni példátlan számítógépes kalóztámadás és a filmszatírát hadüzenetnek tekintő Észak-Korea felháborodása.
Szakértők szerint a Seth Rogen és James Franco főszereplésével 44 millió dollárból forgatott vulgáris filmkomédia legkevesebb 20 millió dollár bevételt hozott volna, ha a hagyományos módon, kizárólagos joggal a vezető mozihálózatokban kezdték volna meg vetítését a jövedelmező karácsonyi időszakban.
Egyelőre nem tudni, hogy a hagyományos forgalmazástól eleső szatirikus vígjáték végül is behozza-e a belefektetett pénzt, mindenesetre kedvező jel, hogy vasárnap a legnagyobb és legnépszerűbb online műsoráruház, az iTunes tulajdonosa, az eddig vonakodó Apple számítástechnikai óriáscég is bejelentette forgalmazási szándékát.
A kényszerű internetes piacra dobással Az interjú mindenesetre próbaköve lett az egyidejű online és mozis forgalmazásnak, amely mindeddig tabu volt a kizárólagos terjesztési joghoz ragaszkodó nagy multiplexhálózatok számára.
MTI