Schmidt írása szerint a társaság vezetése kapcsán gyakorlatilag Page-dzsel és a másik alapító Sergey Brinnel közösen hozták meg a legfontosabb döntéseket. Schmidt szerint bár a közös döntéseknek vannak előnyei, és a vállalatot érintő kérdéseket továbbra is meg kívánják vitatni, elérkezett a szerepek tisztázásának pillanata, melynek értelmében Larry Page veszi át a vezérigazgatói pozíciót, és ő felügyeli a jövőben a termékfejlesztést és a technológiai stratégiát, míg Sergey társalapítói pozícióban az új termékek fejlesztésével kíván foglalkozni, míg Schmidt a vállalat külső partnereivel tartja a kapcsolatot.
A döntés hátterében, mely a bejegyzés tanúsága szerint az ünnepek alatt született, azonban az is meghúzódhat, hogy jóllehet a vállalat pénzügyi eredményei továbbra is figyelemreméltóak, a korábban sikert sikerre halmozó Google több kudarcot is kénytelen volt elkönyvelni az utóbbi időben. Az okostelefonokra készített Android operációs rendszer automatikus frissítéséről nem sikerült megállapodnia a készülékek forgalmazóival és gyártóival, a közösségi hálózatok és az ezen belüli keresés területén a társaság nem tudta felvenni a versenyt a Facebookkal, a Buzz projekt csúnyán megbukott, a Google Wave-ről pedig nem derült ki, hogy pontosan milyen célt szolgál.
A Google elvesztette vezető szerepét az innováció terén, felhasználói bázisából nem tudott profitálni a közösségi versenyben, és bár az Android jól szerepel a mobil operációs rendszerek piacán, a vállalat itt is csupán követő szerepben lépett a piacra. A keresőoptimalizálás felfutásával félő, hogy egyre több spam kerülhet a Google találatai közé és a vállalat elvesztette a csatát a kínai piacért is, az ázsiai országban a keresések terén a Baidu a piacvezető vállalat. A keresőóriás bajai közé tartozik, hogy Európában antitröszt eljárás is folyik ellene.
Egyre nyilvánvalóbb, hogy a vállalat növekedése során egyre nehezebbé válik a belső folyamatok összehangolása, és egyre kevésbé működik az az attitűd, mely szerint akár félkész termékekkel is színre lehet lépni, és amennyiben a változások nem működnek, még mindig vissza lehet állítani az eredeti állapotot. A Buzz példája mutatja, hogy egy Google méretű vállalat már nem viselkedhet startupként. Kérdés, hogy az egyik alapító vezérigazgatói kinevezése visszahozza-e azt az innovációt, mely a társaságot legnagyobb sikerei esetén jellemezte.
mfor.hu