3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az amerikai hírportálok már nem nyomtatott újságokra, hanem egyre inkább televíziókra hasonlítanak; a fő ok a videoreklámok növekvő népszerűsége - állapította meg a The New York Times.

A CNN és az ESPN hírtévék internetes honlapja mind több videót vonultat fel, a világhálón böngészők előbb klikkelnek a lejátszás gombra, minthogy olvasnának. A videolejátszó ablakok már a The Wall Street Journal honlapján is a főoldalon láthatók, az üzleti újság honlapja naponta kétszer élő híradással kényezteti látogatóit.

A tévésedés mögött üzleti megfontolások húzódnak: miközben a reklámpiac egyéb felületei zsugorodnak, a videós reklámok iránti kereslet rohamosan bővül. A híroldalak nem győzik videókkal feldúsítani kínálatukat, hogy lépést tudjanak tartani a hirdetőkkel; a 2-5 perces tartalmakat többnyire 15 másodperces reklámblokkok előzik meg.

Szakemberek rámutatnak: a videoreklámok népszerűsége azt a változást tükrözi, ahogyan az amerikaiak a híreket fogyasztják. A jelentős események - például az elnökválasztás vagy Michael Jackson halála - idején megugrik a videostreamek iránti érdeklődés.

Charles Tilinghast, az NBC és a Microsoft közös vállalkozásaként működő MSNBC.com elnöke rámutatott: minden egyes nagy esemény után erősödik a világhálón a videopiac. K.C. Estenson, a Time Warnerhez tartozó CNN.com vezérigazgatója úgy fogalmaz: az emberek, a szélessávú hozzáférés elterjedtsége nyomán, ma már másképpen használják az internetet, mint korábban, mindenki a mozgóképet keresi a portálokon.

Az újságok által működtetett hírportálok között a The New York Times, a Gannett, valamint a Tribune oldalain is havonta több mint egymillióan kattintanak videókra. A The New York Times egyre több élő adást helyez el honlapján, legutóbb a texasi, Fort Hood-i katonai bázison történt 13 halottat követelő mészárlás utáni sajtótájékoztatót láthatták az internetezők.

A videotartalmak a hírportáloktól függetlenül is a világháló leggyorsabban fejlődő reklámszegmensét képezik. Idén az első félévben a digitális videofolyamokból származó bevételek elérték a 477 millió dollárt, ez 38 százalékos növekedés 2008-hoz képest. Az eMarketer piackutató cég jóslata szerint az elkövetkező 5 évben ez a reklámpiaci szegmens évente 35-45 százalékkal fog bővülni, 2014-ben várhatóan eléri az 5,2 milliárd dolláros profitot. Az internetes reklámpiacon, 5 milliárd dolláros első féléves becsült profittal, egyelőre azonban a kereső szolgáltatások vezetnek.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!