3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az amerikai hírportálok már nem nyomtatott újságokra, hanem egyre inkább televíziókra hasonlítanak; a fő ok a videoreklámok növekvő népszerűsége - állapította meg a The New York Times.

A CNN és az ESPN hírtévék internetes honlapja mind több videót vonultat fel, a világhálón böngészők előbb klikkelnek a lejátszás gombra, minthogy olvasnának. A videolejátszó ablakok már a The Wall Street Journal honlapján is a főoldalon láthatók, az üzleti újság honlapja naponta kétszer élő híradással kényezteti látogatóit.

A tévésedés mögött üzleti megfontolások húzódnak: miközben a reklámpiac egyéb felületei zsugorodnak, a videós reklámok iránti kereslet rohamosan bővül. A híroldalak nem győzik videókkal feldúsítani kínálatukat, hogy lépést tudjanak tartani a hirdetőkkel; a 2-5 perces tartalmakat többnyire 15 másodperces reklámblokkok előzik meg.

Szakemberek rámutatnak: a videoreklámok népszerűsége azt a változást tükrözi, ahogyan az amerikaiak a híreket fogyasztják. A jelentős események - például az elnökválasztás vagy Michael Jackson halála - idején megugrik a videostreamek iránti érdeklődés.

Charles Tilinghast, az NBC és a Microsoft közös vállalkozásaként működő MSNBC.com elnöke rámutatott: minden egyes nagy esemény után erősödik a világhálón a videopiac. K.C. Estenson, a Time Warnerhez tartozó CNN.com vezérigazgatója úgy fogalmaz: az emberek, a szélessávú hozzáférés elterjedtsége nyomán, ma már másképpen használják az internetet, mint korábban, mindenki a mozgóképet keresi a portálokon.

Az újságok által működtetett hírportálok között a The New York Times, a Gannett, valamint a Tribune oldalain is havonta több mint egymillióan kattintanak videókra. A The New York Times egyre több élő adást helyez el honlapján, legutóbb a texasi, Fort Hood-i katonai bázison történt 13 halottat követelő mészárlás utáni sajtótájékoztatót láthatták az internetezők.

A videotartalmak a hírportáloktól függetlenül is a világháló leggyorsabban fejlődő reklámszegmensét képezik. Idén az első félévben a digitális videofolyamokból származó bevételek elérték a 477 millió dollárt, ez 38 százalékos növekedés 2008-hoz képest. Az eMarketer piackutató cég jóslata szerint az elkövetkező 5 évben ez a reklámpiaci szegmens évente 35-45 százalékkal fog bővülni, 2014-ben várhatóan eléri az 5,2 milliárd dolláros profitot. Az internetes reklámpiacon, 5 milliárd dolláros első féléves becsült profittal, egyelőre azonban a kereső szolgáltatások vezetnek.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!